رهبر جبهه ملی: رهبران جهادی به پا خیـــــــــــزند!!


رهبران پیشین جهادی باید برای جلوگیری از نفوذ مجدد طالبان به افغانستان پس از خروج نیروهای بین المللی فعالیت های سیاسی شان را بگونه مشترک اغاز کنند.
این مطلب را احمد ضیا مسعود، رییس جبهه ملی در جمع فرماندهان جهادی در کاپیسا بیان داشت و افزود، طالبان باید پس از این با فرماندهان جهادی وارد گفتگوهای صلح شوند نه حکومت امریکا !
وی همچنان هشدار داد دور ساختن مجاهدین از صحنه سیاسی کشور به ضرر حکومت تمام خواهد شد.
رهبر جبهه ملی همچنان خواهان مذاکرات علنی حکومت افغانستان وامریکا با طالبان شده گفت، مردم افغانستان باید از این روند اگاه شوند.
از سویی هم آقای ضیا از تمام مجاهدین خواست، فعالیت های شان را زیر یک چتر سیاسی ادادمه داده تا از نفوذ مجدد طالبان و سازمان های استخباراتی کشورهای همسایه و عرب در افغانستان جلوگیری شود.
آقای مسعود نقش رهبران جهادی را در ساختار سیاسی فعلی حکومت یک نقش نمایشی می داند و می گوید آنها هیچ گونه قدرتی از خود ندارند و تمام تلاش هایشان برای تحکیم حکومت فعلی میباشد و متاسفانه با حکومت کنونی اهداف مشترکی پیدا کرده اند.
وی هشدار داد که کشور در اوضاع نابسامانی به سر می برد و دولت نتوانسته در 10 سال گذشته به خواسته های مردم رسیدگی کند ، بنابراین جبهه ملی افغانستان خواستار به وجود آمدن یک نظام پارلمانی در کشور است زیرا چنین نظامی در افغانستان باعث می شود که تحولات عمیقی به نفع مردم در ساحات مختلف جامعه صورت گیرد.
رهبر جبهه ملی در عین حال گفت که حکومت فعلی قسمأ حامی گروههای طالبان است و به شکلی می خواهد طالبان را در ساختار سیاسی افغانستان جا دهند. امروز حکومت فعلی منافع مردم را نادیده می گیرد، اما منافع یک درصد طالبان را می خواهد به آن ارزش قایل شود.
این اظهارات درحالی مطرح میشود که اخیراً رییس جمهور کرزی از تأسیس دفتر نمایندگی طالبان در قطر برای برقراری صلح در کشور حمایت کرده است.در این راستا آمریکا نیز تصمیم گرفته است تعدادی از اعضای بلند پایه رژیم طالبان را از زندان گوانتانامو آزاد کنند. افغانستان نیز با این موضوع موافقت کرده است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید