فائزه هاشمی به 6 ماه زندان و 5 سال محرومیت از فعالیت سیاسی و اجتماعی محکوم شد


دبی-العربیه.نت
فائزه هاشمی دختر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شش ماه حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از عضویت و فعالیت در احزاب محکوم شد.
غلامعلی ریاحی وکیل مدافع فائزه هاشمی در مصاحبه با خبرگزاری "ایسنا" گفت: "موكلم در خصوص اتهام تبليغ عليه نظام به شش ماه حبس تعزيري و به عنوان تتميم مجازات به پنج سال محروميت از عضويت و فعاليت در احزاب، گروه‌ها، انجمن‌ها، فضاي مجازي و فعاليت رسانه‌اي و مطبوعاتي محكوم شده است."
جلسه محاکمه غیر علنی فائزه هاشمی فرزند آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شنبه 24-12-2011 با اتهام " فعالیت تبلیغی علیه نظام" در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
اتهام انتسابی فائزه هاشمی اظهارات سابق وی در مصاحبه با سایت "روز آنلاین" اعلام شده است.
پس از انتخابات ریاست جمهوری دو سال پیش ایران، موقعیت هاشمی رفسنجانی در نظام متزلزل شد. او به دلیل موضع گیری هایش در آخرین نماز جمعه خود که در جریان ناآرامی های پس از انتخابات ایراد شد، از حضور در نماز جمعه محروم شد. رفسنجانی خواستار آزادی زندانیان سیاسی و بررسی اعتراضات مردم به نتایج انتخابات شده بود.
فرزندان هاشمی رفسنجانی هم پس از انتخابات تحت پی گیرد قانونی قرار گرفته اند.
پرونده مهدی هاشمی که هم اینک در خارج از کشور به سر می برد، مالی است.
اما پرونده فائزه هاشمی سیاسی است. او که از حامیان میرحسین موسوی نامزد معترض به نتایج انتخابات است، چند بار در اعتراض های خیابانی پس از انتخابات بازداشت شد.
رسانه های دولتی طی سال های گذشته بارها به فائزه هاشمی حمله کردند و یک بار نیز هنگام حضور در حرم شاه عبدالعظیم با هجوم لفظی و فحاشی یک عضو بسیج مواجه شد.
هاشمی سپس در مصاحبه ای گفت در حال حاضر کشور بوسیله " همین رجاله ها و اراذل و اوباش " اداراه می شود.
او گفته بود :" در زمان شاه این شعبان‏‎ ‎بی ‌مخ و دار و دستش بودند که مثل همین اراذل و اوباش با رفتار وحشیانه و‎ ‎جمع ‏کردن رجاله‌ ها و لات‌ ها، با مخالفان خودشون برخورد می کردند.‏"
عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران اعلام کرده بود فائزه هاشمی به دلیل این اظهارات محاکمه می شود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید