احمد منتظری خطاب به خامنه ای: در مسیر حرکت نظام جمهوری اسلامی تجدید نظر کنید

احمد منتظری فرزند مرحوم آیت الله حسینعلی منتظری مرجع تقلید منتقد حکومت ایران ، در دومین نامه سرگشاده خود به آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوی اسلامی ، از او خواست در مسیر حرکت نظام تجدید نظر کند.
به گزارش سایت دفتر آیت الله منتظری ، فرزند این مرجع تقلید در نامه خود خطاب به آیت الله خامنه ای، با اشاره به تجربیات نظام سابق حاکم بر ایران و تجربه نظام های سرنگون شده در منطقه تاکید کرده است: «فشار، زندان، حصر و تبعید منتقدان نمی‌تواند مانع حرکت مردم گردد. قبول دارید که تجربه دوباره این موارد برخلاف درایت و عقلانیت است.»
احمد منتظری به تندتر شدن لحن های نامه های سرگشاده نوشته شده به آیت الله پرداخت و نوشت: " این را ممکن است به شکسته شدن هنجارهای سیاسی و حتی هنجارهای اجتماعی و اخلاقی بینجامد که خسارتی جبران‌ناپذیر است و برای پیش‌گیری از آن باید بی‌درنگ ا پس از آن که محمد نوری زاد کارگردان ایرانی، نوشتن نامه های انتقادی به آیت الله خامنه ای را آغاز کرد، چندی است بر شمار شخصیت هایی که چنین نامه هایی می نگارند، افزوده شده است. آخرین نامه متعلق بود به ابوالفضل قدیانی، عضو ارشد گروه اصلاح طلب سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که در زندان اوین تهران به سر می برد. قدیانی در نامه خود آیت الله خامنه ای را " سلطان جائر " و " حاکم مستبد " توصیف کرده است.
احمد منتظری با اشاره به محتوای نامه ها نوشته است: " اشکالاتی را که مطرح می‌کنند رفع نمایید تا آنان نتوانند مطرح کنند؛ از زندانیان بی‌گناه می‌گویند، آزادشان کنید. از خفقان می‌گویند، آزادی بیان را رسماً اعلام و بر آن تاکید نموده و به آن ملتزم باشید. از سخت‌گیری نسبت به مخالفان سیاسی می‌گویند، احزاب و فعالیت حزبی را آزاد نمایید. چرا باید فعالیت احزابی مثل نهضت آزادی، مجاهدین انقلاب و حزب مشارکت ممنوع باشد؟ آزادی فعالیت آنان موجب آبروی نظام جمهوری اسلامی خواهد بود. این احزاب آیینه‌اند، چهره خود و نظام را می‌توانید در آن ببینید؛ این حداقل انتظار از جنابعالی است."
پس از انتخابات جنجال بر انگیز دو سال و نیم پیش ایران، فشارهای سیاسی اعمال شده بر مخالفان در این کشور افزایش یافته است. بسیاری از فعالان و اعضای ارشد احزاب اصلاح طلب و گروه های منتقد، در زندان به سر می برند و فعالیت برخی احزاب ممنوع اعلام شده است.
فرزند آیت الله منتظری " نجات نظام از فروپاشی و حفظ کشور " از ویرانی و تجزیه را وظیفه شخص آیت الله خامنه ای دانسته و خطاب به او نوشته است: " آزاد نمودن زندانیان سیاسی ، دلجویی و عذرخواهی از آنان و جبران خسارات وارده، باعث سوء استفاده نخواهد شد بلکه کم‌هزینه ترین راه خروج از بحران است. جابجایی مسئولین افراطی، خشن و هتاک با افرادی معتدل، متدین و عاقل می‌تواند تکمیل کننده این تصمیم تاریخی باشد. بسیاری از زندانیان سیاسی که اکنون دربند می‌باشند اشخاص شریفی هستند که موارد اتهام آنان از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر است؛ شایسته نیست که انجام وظیفه شرعی در نظام اسلامی مصداق جرم باشد.
در این نامه خطاب به آیت الله خامنه ای آمده است: " اکنون که ابتکار عمل با شماست بیایید در مسیر حرکت نظام تجدید نظر کنید و روح امید را در مردم بدمید.
صلح و صفایی که در بین مردم و به خصوص در میان خانواده‌ها بر اثر این اقدام شما به وجود خواهد آمد، در تاریخ برای جنابعالی یادگاری ارزشمند و فراموش نشدنی ایجاد خواهد کرد و آثار مادی و معنوی آن در نسل‌های آینده هم باقی خواهد ماند. افتخار نهادینه کردن فرهنگ گذشت و آشتی به جای فرهنگ قهر و انتقام را می‌توانید به نام خود ثبت کنید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید