سخنگوی حزب اسلامی: حزب اسلامی نه قانون اساسی را می پذیرد و نه هم حضور خارجی ها در افغانستان را

حزب اسلامی افغانستان مخالف قانون اساسی فعلی ست که به گفته آنان توسط خارجی ها ساخته شده است 

هارون زرغون سخنگوی حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار می گوید که اعضای حزب، مخالف قانون اساسی افغانستان و حضور نیروهای خارجی در کشور اند.
آقای زرغون به خبرگزاری بخدی گفت: "افرادیکه قانون اساسی را تصویب کردند نمایندگان واقعی مردم افغانستان نیستند و این قانون در زیر چتر نیروهای خارجی در افغانستان ساخته شده است."
اخیرا، هیئتی از جانب حزب اسلامی به کابل آمده و گفتگو ها با حکومت افغانستان را آغاز کرده است.
حکومت افغانستان از این گفتگوها استقبال کرده و آنرا سازنده خوانده است.
ایمل فیضی، سخنگوی ریاست جمهوری کشور می گوید که اعضای هیئت حزب اسلامی با حامد کرزی رئیس جمهور، دیدار کرده و دو طرف در مورد  آنچه منجر به برقراری صلح در افغانستان شود بحث و تبادل نظر کرده اند.
شورای عالی صلح کشور نیز از حضور این هیئت در کابل استقبال کرده و اظهار امید واری کرده است که این گفتگوها زمینه برای برقراری صلح در افغانستان را فراهم سازد.
با این حال، سخنگوی حزب اسلامی می گوید که مذاکرات در سطح ابتدایی انجام شده است اما او گفت که حزب اسلامی از نتایج این مذاکرات رضایت دارد.
او در باره جزئیات این گتفگوها چیزی نگفت.
زرغون تایید کرد که اعضای هیئتی اعزامی با جان آلن قوماندان عمومی نیروهای ناتو در افغانستان، سفیر امریکا در کابل و حامد کرزی گفتگو کرده اند.
سخنگوی حزب اسلامی می گوید که رهبر این حزب قصد ندارد در قدرت سیاسی سهیم باشد و به گفته زرغون مذاکرات به هدف آوردن صلح در افغانستان صورت گرفته است.
او تاکید کرد که مذاکرات در صورتی نتایج "مطلوب" خواهد داد که قانون اساسی افغانستان تغییر کند، نظامیان خارجی افغانستان را ترک کنند، انتخابات به گفته او عادلانه برگزار شود، قانون اساسی با ارزش های اسلامی تصویب و حکومت موقت نیز تشکیل  شود.
حزب اسلامی در حال حاضر، عملا در جنگ با حکومت افغانستان و نیروهای خارجی مستقر در کشور قرار دارد.
این گفتگوها در حالی صورت می گیرد که گروه طالبان نیز به داشتن یک دفتر سیاسی در قطر برای انجام مذاکرات با حکومت افغانستان توافق کرده است.
مصور عباسی – کابل
خبرگزاری بخدی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید