دادستانی کل مصر خواستار صدور حکم اعدام در حق حسنی مبارک شد



 دبی-العربیه.نت
دادستانی کل مصر که روز گذشته خواهان صدور حکم اعدام علیه حسنی مبارک شده بود، امروز پنجشنبه 5-1-2012 اعلام کرد حسنی مبارک مصر حتی اگر فرمان تیر اندازی به سوی تظاهرکنندگان را نداده باشد بازهم مسئول قتل آنهاست.
دادستان کل مصر در ادامه محاکمه رئیس جمهور پیشین مصر و دو پسر وی جمال و علاء و حبیب العدلی وزیر سابق کشور و 6 تن از دستیارانش و نیز بازرگان فراری حسین سالم این اظهارات را ابراز داشت .
حسنی مبارک به اتهام قتل تظاهرکنندگان در قیام مردمی این کشور که در 25 ژانویه سال 2011 آغاز شد و پس از 18 روز منجر به سقوط حکومت وی بعد از گذشت سه دهه شد در دادگاه جنایی قاهره محاکمه می شود .
دادستانی مصر همچنین اعلام داشت، حسنی مبارک می توانست طی فرمانی مانع برخورد خشونت بار با معترضان شرکت کننده در تظاهرات مسالمت آمیز مردم مصر شود .
روز گذشته دادستانی کل مصر اعلام داشت هرچند حسنی مبارک عامل اصلی این جنایت نیست اما پس از شنیدن خبر کشته شدن تظاهرکنندگان در 25 ژانویه در شهر سویس و نیز ادامه کشته شدن معترضان در روزهای 26 و 27 ، فرمان توقف قتل تظاهرکنددگان را به العادلی (وزیر کشور) نداد و این وضعیت پس از برکناری العادلی نیز ادامه یافت .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید