راه آهن حیرتان_مزار شریف بزودی آغاز بکار میکند

به نقل از طلوع نیوز،بهره برداری از راه آهن حیرتان_مزار شریف که پنج ایستگاه اصلی و 18 ایستگاه فرعی دارد به زودی آغاز خواهد شد.
مسؤلان بخش فنی این راه آهن می گویند که با بهره برداری از این راه آهن زمینه برای ایجاد یک شبکه راه آهن حلقه ای در کشور فراهم خواهد شد و کالاهای بازرگانی با هزینه اندک به سراسر کشور خواهد رسید پروژه ساخت راه آهن حیرتان به مزار شریف به مدت دوسال توسط یک شرکت ازبکستانی و با کمک بانک توسعه آسیایی عملی شده است و اکنون شماری از مردم به ویژه بازرگانانی که در حال حاضر با دهها مشکل ترانزیتی روبرو هستند برای بهره برداری از آن لحظه شماری می کنند.
بازرگانان افغانستانی میگویند که با بهره برداری از این خط آهن ، افغانستان بار دیگر بر سر راه مسیر تاریخی ابریشم قرار میگیرد و زمینه برای احیای این راه قدیمی فراهم میشود.
در 42 کیلومتری شهر مزار شریف فرماندهی کندک محافظت از راه آهن حیرتان_مزار شریف قرار دارد که گذشته از امنیت این خط آهن ، مسؤلیت تامین امنیت متخصصان ، کارگران و ایستگاه های اصلی و فرعی این خط آهن را بر عهده دارد.
از سویی هم شماری از آگاهان اقتصاد عملی شدن این پروژه را شروع خوبی برای رشد زیربناهای ترانسپورتی ، به ویژه ساخت شبکه راه آهن حلقوی در کشور می دانند. گفتنی است که با گسترش این خط تا مرز ایران ، افغانستان می تواند به عنوان پل ارتباطی میان کشورهای آسیای میانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس ، سالانه میلیاردها دالر درآمد ترانزیتی داشته باشد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید