"قاتل 4 سرباز فرانسوی برای نفوذ به ارتش رشوت پرداخته بود"

 دویچه وله
چهار سرباز فرانسوی هنگامی توسط یک سرباز افغان کشته شدند که مسلح نبودند.
 

این سرباز 21 ساله افغان به بازرسان گفت که او ابتدا به یک مقام ارتش افغانستان رشوت پرداخت کرد تا به او اجازه بدهد وارد ارتش افغانستان شود.
پیش از این گمانه زنی هایی مبنی بر این وجود داشت که احتمالا نشر ویدیوی بدرفتاری با کشته های شورشیان انگیزه این حمله بوده است؛ اما وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که نمی تواند این مسئله را تایید کند.
این سرباز در اعترافات خود گفته است که استخدام کننده ارتش "از من پرسید که آیا می خواهم در ارتش خدمت کنم، من گفتم بله اما کارت شناسایی ارتش را ندارم". این سرباز در مدارکی که به خبرگزاری فرانس پرس نشان داده شده، همچنان گفته است: "او از من پول خواست و گفت که کارها را جور می کند".
مهاجم در ادامه گفته است که او 500 افغانی به این مسوول استخدام داد. مامور سپس او را به نزدیکترین رستوران برد واسنادش را برای ورود به کمپ آموزشی ارتش تهیه کرد.
این سرباز توضیح داده است که پس از هشت ماه او به پیشاور "فرار" کرد و "مدتی آنجا" مستقر شد. او گفت که پس از بازگشت به کابل بار دیگر 800 افغانی پرداخت تا بتواند در ارتش نفوذ کند.
بیشتر نیروهای فرانسوی در ولایت شرقی کاپیسا مستقر هستند.
این سرباز افغان روز جمعه، 30 جدی 1390/ 20 جنوری، بر نیروهای فرانسوی در ولایت کاپیساشلیک کرد که در نتیجه آن چهار سرباز فرانسوی کشته شدند و 15 تن دیگر زخمیگردیدند. یکی از کشته شدگان مسلمان رومانیایی بود.
پس از آن، نیکولا سرکوزی، رییس جمهور فرانسه بلافاصله ماموریت آموزشی نیروهای فرانسوی و همچنان عملیات مشترک بانیروهای افغان را به حالت تعلیق در آورد.
رییس جمهور فرانسه همچنان به وزیر دفاع و رییس پرسونلنظامی این کشور دستور داد تا به کابل سفر کنند و آن حمله را مورد بررسی قرار دهند و اینمسئله را ارزیابی نمایند که تا چه حدی سربازان این کشور که مشغول آموزشنیروهای امنیتی افغانستان هستند، با خطر مواجه می باشند.
سرانجام، رییس جمهور فرانسه در سفر حامد کرزی به این کشور، اعلام کرد که تصمیم گرفته است تا نیروهایش را یک سال زودتر از جدول زمانی بیرون بکشد. سرکوزی گفت: "به دنبال پروسهانتقال، واگذاری تدریجی مسوولیت های جنگی به ما اجازه خواهد داد تا برایبازگشت نیروهای جنگی خود تا پایان سال 2013 برنامه ریزی کنیم". او همچنانخاطر نشان کرد که یک هزار سرباز آن کشور در سال روان افغانستان را ترکخواهند کرد. این تصمیم فرانسه مورد انتقاد دیگر کشورهای عضو ناتو قرار گرفت.
فرانس پرس – دویچه وله / عاصف حسینی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید