خامنه ی جهاد علیه (فیسبوک) را اعلام کرد!

علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی دستور تشکیل «شورای عالی فضای مجازی» را صادر و اعضای آن را مشخص کرد.

به گزارش روز چهارشنبه (۱۷ حوت) خبرگزاری ایسنا٬ براساس دستور آقای خامنه‌ای٬ رئیس دولت دهم به عنوان رئیس این شورا معرفی شده است.

رهبر جمهوری اسلامی هدف از تشکیل «شورای عالی فضای مجازی» را «مقابله با آسیب‌های اینترنت و استفاده از فرصت‌های» آن عنوان کرده است.

براساس دستور خامنه‌ای این شورا موظف به تشکیل مرکزی به نام «مرکز ملی فضای مجازی کشور» شده است.

محمود احمدی‌نژاد٬ علی لاریجانی٬ صادق لاریجانی٬ عزت‌الله ضرغامی٬ سعید جلیلی محمدعلی جعفری٬ اسماعیل احمدی‌مقدم٬ وزرای ارتباطات٬ ارشاد و علوم از جمله اعضای «حقوقی» این شورا هستند.

اعضای «حقیقی» این شورا نیز «حمید شهریاری»، «جواد مظلومی»، «مسعود ابوطالبی»، «کامیار ثقفی»، «رسول جلیلی»، «محمد سرافراز» و «علیرضا شاه میرزایی» هستند.

خامنه‌ای در شرایطی دستور تشکیل چنین شورایی را صادر کرده که طی دو سال گذشته سپاه و سازمان پدافند غیرعامل به همراه چند نهاد دیگر سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در فضای اینترنت کرده‌اند.

نظامیان و روحانیون حاکم بر ایران از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین «تهدید‌ها» علیه جمهوری اسلامی یاد می‌کنند.

طی دو سال گذشته محدودیت‌های فراوانی برای کاربران اینترنت در ایران اعمال شده است٬ اما مقام‌های جمهوری اسلامی به نتایج دلخواه خود از این محدودیت‌ها نرسیده‌اند.

به نظر می‌رسد ناکارآمدی برنامه‌ها٬ سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های نهاد‌های مختلف در حوزه اینترنت و به خصوص «جنگ نرم» مهمترین عامل تشکیل چنین شورایی بوده باشد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید