ملاتره خیل، جنگ سالار و ناقض حقوق بشر،رییس یک باند اختطاف گران در کابل

  هفته قبل رسانه های خبری گزارشی را به نشر رسانیدند که پولیس حوزه دوازدهم شهرکابل یک باند از اختطاف گران را که قصد اختطاف یک بازرگان را داشتند بعداز مقاومت اعضای این باند در حالی دستگیر کردند که اختطاف گران از پوسته امنتی اول پولیس حوزه دوازده موفق به فرار شدند و حتی قصد کشتن امرحوزه دوازده را که جلو ایشان را گرفته بود هم داشتند که موفق به این کار نشدند. بقول یکی از رسانه ها اختطاف گران به یکی از اعضای پارلمان ارتباط نزدیک داشتند.
طبق تازه ترین خبر از یک منبع، زمانکه این اشخاص دستگیر گردیدند شخصی بنام ملاتره خیل کوچی نماینده مردم کوچی در پارلمان به آمر حوزه زنگ می زند و با شدت تمام بالای آمر حوزه فریاد می کشد که تو با کدام جرات برادرزاده و خواهرزاده هایم را دستگیر کردی؟ آمرحوزه می گوید که ایشان را هنگام اختطاف دستگیر کرده است. ملاتره خیل با دشنام دادن به آمرحوزه و وزیر داخله صحبت را قطع می کند و چند لحظه بعد وزیر داخله به آمرحوزه زنگ می زند و می گوید که حامد کرزی که در سفر به ناروی است به وی زنگ زده و گفته است که خویشاوندان حاجی صاحب تره خیل به اسرع وقت از قید رهایی یافته و از ایشان عذر خواهی صورت بگیرد!
طبق حکم شفاهی وزیر داخله اختطاف گران از قید حوزه دوازده رها می شوند و به خانه خود می روند. فردا زمانی که آمر حوزه به دفتر کارش می رود برایش گفته می شود که شخصی آمده و گفته است که یک فرمان بالای حوزه را باخود آورده است که باید تسلیم آمر حوزه کند. زمانی که آمرحوزه فرمان را می خواند می بیند که فرمان از طرف ملاتره خیل کوچی عنوانی آمریت حوزه دوازده هم پولیس نوشته شده است و امر شده است که سلاح و مهمات را که پولیس از افراد دستگیر شده اش بدست آورده است دوباره به شخص آرورنده نامه مذکور تسلیم داده شود و در صورت ضرورت به نمبر شخص ملاتره خیل تماس برقرار گردد.
آمرحوزه به ملاتره خیل زنگ می زند و می گوید که ملاصاحب خودت آمر و یا رییس من نیستی که برایم امر می دهی.
ملاتره خیل در تماس که ثبت شده است می گوید که من رییس وزیر داخله هستم بناء بالایت امر می کنم! ملاتره خیل به آمرحوزه می گوید که دلش را از زندگی سیاه خواهد کرد و کاری خواهد کرد که بیایید و پاهایش را با کلاه عسکری خود پاک کند.
آمر حوزه می گوید که روزی رسان تا امروز خدا بود شاید هم در اینده خدا باشد نه او. بناء اگر ملا تره خیل امری از روسای وزارت داخله بیاورد مشکلی در کار نخواهد بود. چند ساعت بعد امری از معینیت امنیتی وزارت داخله به آمر حوزه می رسد که برایش دستور داده شده که تمام سلاح و مهمات بدست امده از محافظین شخصی ملا صاحب الحاج محمد تره خیل تسلیم داده شده و از ایشان عذر خواهی صورت بگیرد! به فردای روز آمرحوزه بار دیگر با شنیدن چند دشنام ناموسی از ملاتره خیل کوچی تهدید به سیاه شدن دلش از زندگی می گردد.
ملاتره خیل یکی از اعضای پارلمان است که سال قبل محافظین شخصی وی با گشودن اتش باعث به شهادت رسانیدن چند نفر از عابرین در منطقه پل خشتی شهر کابل شدند ولی تا امروز کدام ارگان عدلی و یا قضایی جرات محاکمه ملاصاحب را پیدا نکرده اند.
نمبر پلیت موترهای ملا تره خیل بنام (ملاخیل) است و اصلا نمبر ندارد و ثبت شده ترافیک نیست

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید