ماموران امنیت ملی مانع ورود مختار وفایی به نشست "ائتلاف شمال" شد...

تحقیر و توهین خبرنگار خبرگزاری رشد توسط ماموران امنیت ملی بلخ
خبرگزاری رشد که یکی از معتبرترین آژانس های خبری کشور می باشد،در اکثر ولایات افغانستان خبرنگاران سیار برای پوشش خبری موضوعات خبری و گزارش های روز دارد.
مختار وفایی خبرنگار این خبرگزاری در مزارشریف می گوید، روز یکشنبه(8دلو) که بخاطر پوشش خبری نشست رهبران جهادی و سیاسی کشور در هوتل الماس شهر مزارشریف رفته است،با تحقیر و توهین ماموران امنیت ملی مواجه شده است.
آقای وفایی می گوید: «بدون کدام دلیل موجه ماموران امنیت ملی در حال تلاشی، کمره ی عکاسی ام را از من گرفت و به تحقیر و توهینم پرداخت،آنان فکر می کردند که من از وسایل جمع شده از نزد مردم(قوطی سگرت،قوطی نصوار،شانه،قیچی و ...)تصویر گرفته ام،در حالی که این کاملاً یک موضوع پوچ وبی معنی است.»
به گفته ی آقای وفایی ماموران امنیت ملی، وی را بدون اینکه حرف ها و دلایل وی را بشنود،وی را سرزنش نموده و فحش های بی موردی را به وی نسبت داده است.
خبرنگار خبرگزاری رشد در مزارشریف می افزاید که یکی از ماموران بلند پایه ی امنیت ملی،دستور بازداشت و به نظارت خانه انداختن وی را به مامورانش داده است که وی در این جریان با میل تفنگ و قنداق از هوتل خارج برده شده و با پا در میانی خبرنگاران و فرهاد منیر سخنگوی والی بلخ دوباره به هوتل داخل شده و کمره عکاسی اش تا آخرین لحظات برنامه در اختیار ماموران امنیت ملی بوده است.
در همین حال شاکر شکران خبرنگار تلویزیون آرزو نیز می گوید که ماموران حوزه دوم امنیتی شهر مزارشریف نیز چند روز قبل ضمن ایجاد مزاحمت برای آنان در هنگام تهیه ی گزارش کمره ی آنان برای لحظاتی توقیف نموده و با آنان رفتار زشت و ناپسندیده نموده اند.
با تلاش های زیادی ماموران امنیت ملی در بلخ حاضر به پاسخ در مورد چگونگی برخورد شان با خبرنگار خبرگزاری رشد نشدند و در عین حال قرار است فردا دوشنبه،ساعت دو بعد از ظهر خبرنگاران بلخ در یک کنفرانس مطبوعاتی چالش ها و تهدیدهای خبرنگاران بلخ و بخصوص مسایل تحقیر و توهین خبرنگاران توسط ماموران امنیتی را به بحث بگیرند.
بشارت رحیمی
خبرگزاری رشد

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید