سنگ‌اندازی حزب التحریر در راه انتخابات افغانستان

حزب بنیادگرا و افراطی التحریر، به شدت در حال سنگ‌اندازی در راه انتخابات و تلاش برای براندازی نظام دمکراسی و مردم‌سالاری در افغانستان است.
این حزب که داعیه‌ی برپایی خلافت را در کشورهای آسیای میانه را سر می‌دهد، به شدت طی سال‌های اخیر دچار سرخوردگی و شکست فاحش در این کشورها شده است.
هرچند تاریخچه‌ی فعالیت‌های تبلیغی افراط‌گرایانه‌ی این حزب در افغانستان به سال‌های 1998 به میزبانی گروه طالبان بر می‌گردد، اما طی چندماه اخیر فعالیت‌های این حزب علیه انتخابات و نظام مردم‌سالاری شدت گرفته و در ولایات شمال افغانستان برنامه‌های وسیعی برای براندازی انتخابات روی دست دارد.
از توطئه و تبلیغ در گردهمایی‌ها و مکان‌های عمومی بر علیه انتخابات گرفته تا نشرات آنلاینِ این حزب اختصاص یافته است به تخریب روند انتخابات و بازداری مردم از حضور در  پای صندوق‌های رای‌دهی.
این حزب هیچگونه رسمیت در وزارت عدلیه افغانستان ندارد و حکومت کنونی افغانستان را نامشروع می‌داند.
ارگان‌های اطلاعاتی افغانستان بارها گفته است که فعالیت‌های این حزب تحت تعقیب این نیروها قرار دارد، اما آنچه دیده می‌شود این  است که فعالیت‌های تبلیغی این حِزب بر علیه حکومت و دمکراسی بطور علنی و آشکار در اکثریت ولایت‌های افغانستان جریان دارد.
تصویر صفه وب‌سایت حزب التحریر
این حزب ضمنِ سایر برنامه‌های وسیع تبلیغی علیه انتخابات، یک وب‌سایت ویژه‌ی فعال نموده است که در مقالات و نوشته‌های نشر شده در این وب‌سایت، علیه انتخابات افغانستان تبلیغ‌های منفی صورت گرفته و نویسنده‌های ان در تلاش اند به نحوی با توجیه‌های غیر منطقی این روند دمُکراتیک را زیر سوال ببرد.
نادیده گرفتنِ برنامه‌های تبلیغی این حزب که گفته می‌شود به همکاری تحریک اسلامی ازبیکستان صورت می‌گیرد، می‌تواند چالش‌های زیادی را برای حکومت و مردم افغانستان چاق نماید.
آدرس وب‌سایت ویژه‌ی حزب التحریر در مورد انتخابات:

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید