عضو اسبق شورای ولایتی بلخ، به اتهام به حمله به این نهاد بازداشت شده است

معلم عبدالرشید دوران، عضو اسبق شورای ولایتی بلخ، به اتهام همکاری با یک گروه تروریستی که می خواست شورای ولایتی را هدف قرار دهد توسط امنیت ملی بازداشت شده است.
عبدالرشید دوران عضو اسبق شورای ولایتی بلخ که باشنده اصلی ولسوالی شورتپه ولایت بلخ و متهم به غصب هزاران جریب زمین در ولسوالی‌های کلدار، شورتپه و حیرتان می‌باشد، به اتهام همکاری با یک گروه انتحارکننده‌های وابسته به گروه طالبان که قصد حمله به ساختمان شورای ولایتی بلخ را داشتند توسط امنیت ملی بلخ بازداشت شده است. منابع موثق در بلخ ضمن تایید بازداشت آقای دوران می‌گویند که این عضو اسبق شورای ولایتی، در تبانی با یک گروه تروریستی، تلاش داشت با استفاده از اعتبار و اطلاعات اش، افراد انتحارکننده را که هدف کشتن رییس و اعضای شورای ولایتی بلخ را داشتند،  در رسیدن به داخل این ساختمان همکاری نماید. به نقل از این منبع، عبدالرشید دوران چند روز قبل از بازداشت شدن، محوطه و اطراف ساختمان شورای ولایتی را عکاسی کرده بود و همچنان چندتن را که احتمال دارد انتحارکننده ها بوده اند، به بهانه ی همکاری برای ویزا گرفتن به شورای ولایتی آورده بود تا چگونگی راه‌های ورودی و امکانات ساختمان داخلی شورای ولایتی را بررسی کند.
هرچند این مساله تاکنون به رسانه ها درز نکرده اما برخی از منابع می گویند که قبلا یک گروه تروریستی در کابل بازداشت شده بودند که گروه رشید دوران وابسته به همان گروه بوده است. منابع در امنیت ملی بلخ تایید می کنند که عبدالرشید دوران به همکاری اش با گروه طالبان و حمایت از گروه تروریستی که هدف حمله قرار دادن شورای ولایتی بلخ را داشته است اعتراف کرده و گفته است که هدف از این حمله، رییس و اعضای شورای ولایتی بلخ بوده است.
عبدالرشید دوران و گروه دهشت افگنی‌اش عضو اسبق شورای ولایتی بلخ، چهار روز قبل از عید سعید فطر از شهرک بندری حیرتان با واسکت های انتحاری، توسط ماموران امنیت ملی بازداشت و اکنون در زندان این ارگان امنیتی بسر می‌برند.
بازداشت عبدالرشید دوران که می‌خواست با فرستادن گروهی از انتحارکنندگان در داخل ساختمان شورای ولایتی در یکی از روزهای کاری، همکاران سابقش را هدف قرار دهد، در صورت وقوع می‌توانست فاجعه‌یی بزرگ‌تر از حمله به ثارنوالی بلخ که سه ماه قبل اتفاق افتاد باشد.  
مختاروفایی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید