خبر مشکوک از سوی استخبارات ایران!

تذکر: گزارشی که در زیرملاحظه شما می رسد، ازسوی خبرگزاری مهر ( وابسته به وزارت استخبارات ایران) مخابره شده است. درگزارش به نقل ازگروه طالبان ادعا شده که مراسم نوروز ازسوی آن ها «حرام» اعلام شده است. با مروری که درخبرگزاری ها ازجمله پایگاه اطلاع رسانی « امارت اسلامی طالبان» صورت گرفت، ازسوی طالبان کدام «بیانیه» یی تازه درین خصوص انتشار نیافته است. ازسویی هم درهمین گزارش گفته شده که بیست تروریست درمزارشریف بازداشت شده اند. درعقب نشراین خبر دروضع حساس کنونی که موضوع امضای پیمان استراتیژیک با امریکا به کشمکش داغ ونسبتاً خاموش بین کابل وواشنگتن تبدیل شده و پیشرفت درین خصوص درسیاست ایران «خط قرمز» نام گذاری شده، چه برنامه یی می تواند خفته باشد؟ آن هم درآستانۀ آمد آمد مراسم نوروز وتجمع ده ها هزار نفر درمزارشریف؟

خبرمذکور به شدت مشکوک، ناقص، بدون منبع وغرض آلود است. آیا حادثه یی در راه است؟ این هم گزارش:


طالبان تجلیل از نوروز را حرام اعلام کرد

با وجود بازداشت 20 تروریست که قصد حمله به مراسم جشن سال نو در افغانستان را داشتند، طالبان در بیانیه ای تجلیل از نوروز را حرام اعلام کرد.

به گزارش مهر، همزمان با تدابیر شدید امنیتی در ولایت مزار شریف در شمال افغانستان به منظور تامین امنیت جشن سال نو خورشیدی، طالبان در بیانیه ای از تحریم مراسم ویژه نوروز خبر دادند.
بیانیه طالبان درحالیست که پلیس افغانستان سه روز اخیر 20 مظنون را که قصد حمله به مراسم تجلیل از نوروز را داشتند، بازداشت کرد.
جشن نوروز یکی از آیین های ویژه آریایی هایی کهن است و پس از سقوط طالبان همه ساله ودر کنار دیگر کشورهای میزبان سال نو هجری خورشیدی در شهر مزارشریف برگزار می شود که هزاران نفر از سراسر افغانستان دراین مراسم شرکت می کنند.
طالبان این مراسم را کفرآمیز می داند و همه ساله برپاکنندگان جشن در "مسجد آبی" [زیارت سخی جان] تدابیری را برای مقابله با اقدامات تروریستی برقرار می کنند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید