یک زن افغان؛جسورترین زن جهان !

لقب جسورترین زن جهان را یک زن افغان بدست آورد
روزنامه معروف و مشهورهالندی فولکس نیدرلند ونشریه جهانی جیندرکانسر انترنیشنل که از جمله پرتیراژترین روز نامه ونشریه های اروپا اند، زرغونه ولی زاده، رئیس شرکت ترانسپورتی "تکتاز" را به عنوان جسورترین و پرکارترین زن جهان معرفی نمودند.
روزنامه فولکس نیدرلند در مقاله ی از کارکردهای این زن افغان قدردانی نموده و نوشته است: "زنان افغان با وجود مشکلات فراوانی ...
که فراروی شان وجود دارد، می توانند در تمام عرصه های زندگی بهترین باشند."
زرغونه ولی زاده در حال حاضر به حیث رئیس شرکت ترانسپورتی "تکتاز"، عضو اتاق تجارت و صنایع و عضو هیئت رهبری زنان تجارت پیشه افغان کار می کند.
روزنامه "فمیلی دیخنیتی" چاپ بلجیم نیز خانم ولی زاده را به عنوان جسور ترین زن افغان معرفی کرده و در شماره امروز خود عکس او را با شماری از زنان پرکار جهان چاپ نموده است.
"اوپ زی" روزنامه مشهور دیگر هالندی نیز زرغونه ولی زاده را به حیث زن پیشتاز و فعال معرفی نموده و نوشته است: "این اولین بار است که روزنامه اوپ زی یک زن را به عنوان فعال ترین فرد جهان معرفی می کند."
نشریه های دیگر جهان از جمله پرستوی مهاجر، بانو پرس، پارسیس پرس و مرکز علمی دانش و معرفت اسلامی نیز زرغونه ولی زاده را به عنوان جسور و فعال ترین زن جهان معرفی کرده اند.
اخیراً کتابی زیر نام "ستاره درخشان زنان افغان" نیز در اروپا به نشر رسیده که شامل کارکردها و تلاش های زرغونه ولی زاده می شود.
تا کنون این لقب را انگلا مرکل نخست وزیر آلمان، آنگ سان سوچی مبارز مشهور کشور برما، هلی تو نینگ نخست وزیر دنمارک، کریستنا کریختر رئیس جمهور ارجنتاین، بی نظیر بوتو نخست وزیر پیشین پاکستان، انگلوسک شیوا ترا نخست وزیر تایلند و شماری دیگر زنان معروف جهان بدست آورده اند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید