2011 پرخشونت ترین سال برای خبرنگاران!

گزارش سالانه اتحادیه بین المللی ژورنالستان نشان می دهد که خشونت علیه خبرنگاران در مقایسه به سال گذشته افزایش یافته و پاکستان بدترین کشور خشونت علیه خبرنگاران بوده است.
با این حال شماری خبرنگاران از افزایش خشونت علیه انان در افغانستان نیز ابراز نگرانی نموده میگویند باید دولت برای حفظ جان خبرنگاران توجه جدی داشته باشد.
در حالیکه خشونت علیه خبرنگاران در افغانستان براساس گزارش دیده بان رسانه ها 38 درصد افزایش یافته است و بیشتر این خشونت ها از سوی حکومت انجام شده است با این حال گزارش تازه اتحادیه بین المللی خبرنگاران نشان میدهد در سال 2011 میلادی 106 خبرنگار در سطح جهان کشته شده اند در حالیکه در سال 2010 میلادی این رقم به 94 تن میرسید.
اتحادیه بین المللی خبر نگاران می افزاید سال 2011 در افغانستان هم برای خبر نگاران یکی از سال های پرخشونت بوده که در این مدت، قتل، اختطاف لت کوب شکنجه وده ها برخورد نادرست علیه خبرنگاران صورت گرفته است.بر اساس این گزارش ،سال 2011 میلادی، پاکستان برای خبرنگاران بدترین کشور بوده که بیش از 10 خبرنگار در این کشور کشته شده اند و عراق مکسیکو بعد از پاکستان دومین جایگاه خشونت علیه خبر نگاران را دارد.
بااین حال افزایش خشونت در افغانستان نیز نگرانی های جدی را برانگیخته است شماری از خبرنگاران ضمن نگرانی از ادامه این روند میگویند اگر حکومت تدابیر جدی را برای حفظ جان خبرنگاران در کشور روی دست نگیرد فعالیت های خبری در افغانستان باچالش های جدی روبرو خواهد شد.
این در حالی است که به گزارش افغان نیوز، پس از سقوط رژیم طالبان بیش از 20 خبرنگار در کشور از سوی جناح های مختلف به ویژه طالبان و نیروهای بین المللی کشته شده اند، اما تاکنون عاملان قتل این خبرنگاران به گونه جدی از سوی حکومت پیگیری نشده که این بی تفاوتی دولت سبب افزایش خشونت علیه خبرنگاران شده است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید