اسد فریاد زد به پیش و هوادارانش گفتند: ما فدائیان تو هستیم

العربیه.نت
رئیس جمهور سوریه روز چهارشنبه 11-1-2012 در میان هوادران خود در میدان " امویان " در دمشق ظاهر شد.
به گزارش تلویزیون العربیه بشار اسد پس از حضور غیرمنتظره در میان تجمع کنندگانی که به هوادرای از وی تجمع کرده بودند یک بار دیگر گفت سوریه با یک توطئه خارجی روبه رو است.
وی بدون اشاره به کشته شدن دست کم 6000 تن از مخالفان به دست نیروهای دولتی خطاب به هواداران خود گفت : " بدون تردید سوری ها بر توطئه پیروز خواهند شد."
وی افزود ما اکنون مرحله پایانی بحران را طی می کنیم و توطئه های دشمنان سوریه را نقش برآب خواهیم کرد.
تجمع کنندگان که بیشتر آنها لباس شخصی ، عناصر ارتش وکارمندان دولتی بودند با سر دادن شعار" به عشق تو برای همیشه " شبیحه " ( اوباش لباس شخصی) خواهیم بود " و" ملت بشار اسد را می خواهد " حمایت خود را از رئیس جمهور سوریه اعلام کردند.
اصطلاح " شبیحه " به آن دسته از لباس شخصی های هوادار رژیم سوریه گفته می شود که در مقابل دریافت پول و امکانات به سرکوب مخالفان می پردازند.
ریشه این اصطلاح از کلمه " شبح " یکی از مدل های خودروی مرسدس بنز باز می گردد که رژیم سوریه به عنوان هدیه به گروهی از آنها اهدا کرده بود و این افراد معمولا با سرعت بسیار با این مدل خودرو رانندگی می کنند.
ازسوی دیگر محی الدین لاذقانی عضو شورای ملی سوریه در گفت وگو با تلویزیون العربیه گفت : " همه این افراد که در تجمع بشار اسد را احاطه کردند از نیروهای امنیتی وارتش و اراذل واوباش هوادار رژیم هستند که با لباس شخصی درمیدان امویان ظاهرشدند و حکومت سوریه با برنامه ای منظم و ازپیش تعیین شده این تظاهرات و ظهور بشار اسد را سازماندهی کرده است.لاذقانی همچنین افزود " بشار اسد بسیار نگران و وحشت زده به نظر می رسید و به همین دلیل فقط با بیان دو جمله به سرعت محل تظاهرات را ترک و از دید پنهان شد. او با این ظهور سریع و وحشت زده می خواهد اذهان عمومی مردم را از رویدادهای تلخ ودردناک مردم سوریه منحرف کند."
در همین حال علی حسن سخنگوی کمیته هماهنگی انقلاب مردم سوریه اعلام کرد پس از سخنرانی بشار اسد هزاران تن از مخالفان در شهرهای مختلف سوریه بیش از 1000 پلاکارد در دست گرفتند و علیه رژیم تظاهرات کردند.
بر اساس این گزارش تظاهرکنندگان شعارمی دادند : " بشار اسد دروغگو است."
علی حسن همچنین افزود تعدادی از استادان دانشگاه ها به دلیل عدم مشارکت در تظاهرات حمایت از بشار اسد از کار خود اخراج شدند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید