نظر دانشمند مشهور درباره بزرگترین راز جهان

استفان هاوكینگ' مشهورترین و برجسته ترین فیزیكدان و اخترشناس معاصر ، زنان را بزرگترین و پیچیده ترین راز كائنات معرفی كرد.
به گزارش رویترز، هاوكینگ در پاسخ به سئوال مجله 'نیوساینتیست' در مورد پیچیده ترین مساله در كائنات گفت: زنها پیچیده ترین و كامل ترین راز خلقت هستند.
هاوكینگ كه به زودی هفتاد سالگی خود را جشن می گیرد از 21 سالگی از هر گونه تحرك عاجز شد؛ نه می تواند بنشیند، نه برخیزد، نه راه برود و حتی قادر نیست دست و پای خود را تكان بدهد و یا بدنش را خم و راست كند. از همه بدتر توانایی سخن گفتن را نیز ندازد. زیرا عضلات صوتی او كه عامل اصلی تشكیل و ابراز كلماتند مثل 99 درصد بقیه عضلات حركتی بدنش در حالت فلج كامل قرار دارند. مشتی پوست و استخوان است روی یك صندلی چرخدار كه فقط قلب و ریه هایش و دستگاه های حیاتی بدنش كار می كنند و به ویژه مغزش فعال است و مغز خارق العاده ای كه دمی از جستجو و پژوهش و رهگشایی به سوی معماها و نا شناخته ها باز نمی ماند.
هاوكینگ پرآوازه ترین دانشمند دهه آخر قرن بیستم است در دانشگاه معروف كمبریج همان كرسی استادی را در اختیار داشت كه بیش از دو قرن پیش زمانی به اسحق نیوتن كاشف قانون جاذبه تعلق داشت.
همچنین وی را انیشتین دوم لقب داده اند زیرا می كوشد تئوری معروف نسبیت را تكامل بخشد و از تلفیق آن با تئوری های كوانتومی فرمول واحد جدیدی ارائه دهد كه توجیه كننده تمامی تحولات جهان هستی از ذرات ریز اتمی تا كهكشان های عظیم باشد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید