تجاوزگروهی قوماندانان شمال بریک پسر جوان

گزارش ازروزنامۀ هشت صبح
پسر جوانی که حدود دوماه قبل در ولایت جوزجان از سوی چند نفر مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بود، ‌خواهان رسید‏گی به پرونده‌اش شده است.
این پسر جوان، که نجیب‌الله نام دارد و در شهر شبرغان مشغول سلمانی می‌باشد، می‌گوید در حدود دوماه پیش یکی از هم‌مسلکانش، به‌نام نقیب‌الله، او را از خانه بیرون کرده و به این بهانه که به‌یک عروسی می‌روند، تسلیم شش‌ تن دیگر می‌کند.
نجیب‌الله در یک‌تماس تلیفونی به رسانه‌ها گفت منصور، نورالدین، پهلوان گلی و آصف پهلوان که سلاح در دست داشتند، در بیرون از خانه‌‌‌اش اورا به‌مرگ تهدید کرده و بعد زدن چند سیلی، به موتر سایکل سوارش کرده و در روستای بابه علی‌شیر شبرغان بر او تجاوز کردند.
او هم‌چنان افزوده است افراد متذکره که دوتن از قماربازان شهر نیز با آن‌ها یک‌جا بود، از جریان تجاوز تصویر‌برداری کرده‌اند.
نامبرده اضافه کرد: «آن‌ها بعد از انجام فعل لواط، من را تهدید به‌ مرگ کردند و گفتند که اگر 200هزار افغانی پرداخت نکنی در همین‌جا (دشت لیلی بابه‌علی) پس از کشتن جسدت را به‌ چاه می‌اندازیم.»
نجیب‌الله درمورد این که چرا به‌خاطر افشای این قضیه دیر اقدام کرده، سکوت می‌کند؛ اما می‌گوید که برای این افراد تاحال  30 هزار افغانی پرداخته است.
به‌گفته نجیب‌الله، افراد یادشده بعد از گرفتن پول، از وی بار بار تقاضای گرفتن پول بیشتر را کرده‌اند.
نجیب‌الله گفت: «به‌ حقم ظلم هم کردند آدم غریب (نادار) پول از کجا کنم  و در آخر تصویر ویدیویی قضیه تجاوز جنسی من را بین مردم پخش کردند.»
او خواهان بازداشت و مجازات سه متهم دیگر نیز شد و علاوه کرد اگر به دوسیه نسبتی‌اش رسید‌گی صورت نگیرد، او قضیه را فردا به ریاست‌جهموری محول می‌کند، در غیرآن خود را در محضر عام می‌کشد.
موصوف به این نکته نیز اشاره کرد که طرف مقابل او افراد زورمند هستند.
مل پاسوال عبدالعزیز غیرت، فرمانده امنیه ولایت جوزجان گفت: «این قضیه درشب چهارم ماه عقرب سال روان اتفاق افتاده ولی نجیب‌الله‌نام به‌تاریخ شانزدهم ماه جدی برای ما عارض شده است.»
وی گفت: «هنوز علت این‌که نجیب‌الله روی چه ملحوظی این مساله را پنهان کرده و با تاخیر اقدام نموده است، برای ما معلوم نیست.»
غیرت می‌گوید: «پولیس صلاحیت تحقیق را از متهمین ندارد و ما قضیه را به سارنوالی محول کردیم.»
فرمانده امنیت جوزجان اظهار داشت اسامی نقیب‌الله،  پهلوان گلی و آصف پهلوان که عاملین اصلی قضیه می‌باشند، بازداشت شده‌اند و پرونده‌شان به سارنوالی محول گردیده است.
نامبرده اضافه کرد: «شخصی به‌نام جمال‌الدین که نجیب‌الله را وادار ساخته تا در رابطه به‌قضیه ابرا دهد نیز بازداشت شده است.»
به‌گفته غیرت سه‌تن از افراد دیگر که فرار کرده‌اند زیر تعقیب پولیس می‌باشد.
اما محمد نسیم، مسوول بخش تحقیق جرایم ریاست سارنوالی استیناف ولایت جوزجان می‌گوید چهارتن از افراد بازداشت‌شده در اعترافات خود در مورد این قضیه جرم‌شان را قبول کرده و پرونده آن‌ها محول محکمه شده است .
او به این نکته نیز اشاره کرد که یک ‌حلقه سی‌دی حاوی فلم جریان تجاوز جنسی بالای نجیب‌الله نیز ضمیمه پرونده متهمان می‌باشد.
در همین‌حال، عزیزالله الفتی نایب منشی مشرانوجرگه می‌گوید: «تصویر ویدیویی از عمل صورت گرفته در دست ما قرار گرفته است.»
الفتی گفت‫: «ما خواهان همکاری نیروهای امنیتی در امر گرفتاری افراد باقی‌مانده می‌باشیم تا آنان به‌سزای اعمال‌شان برسند‫.»
داکتر میرویس امینی، رییس شفاخانه ولایتی شهر شبرغان در این رابطه گفت قضیه نجیب‌الله‌نام به‌تاریخ 17 جدی از جانب فرماندهی امنیه در یک استعلام به آن‌ها گسیل شده است.
او اضافه کرد: «از این واقعه دوماه و دوازده ‌روز سپری شده است که تثبیت این قضیه با امکانات محدود طبی که ما داریم ممکن نیست.»
امینی گفت: «ما پیشنهاد کردیم تا قوماندانی امنیه این قضیه را از طریق یک‌شفاخانه مجهز و لابراتوار قوی طبی بررسی کند.»
کمیسیون حقوق بشر ولایات جوزجان، سرپل و فاریاب می‌گوید درمورد این قضیه آگاهی دارد، ولی نجیب‌الله نام در مورد قضیه‌اش این اداره را در جریان نگذاشته است.
خانم مغفرت صمیمی، مسوول کمیسیون حقوق بشر جوزجان می‌گوید: «در سال روان این چهارمین قضیه تجاوز است که بالای پسران صورت می‌گیرد.»
وی ‏دلیل بروز این واقعات را بی‌بند و باری‌های جوانان در جامعه، عدم آگاهی آنان از قانون، مسایل اخلاق اجتماعی و حاکمیت روابط بر‌ضوابط در برخی از ادارات می‌داند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید