سرنوشت انتخابات آینده در دست کیست؟

سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری 2014 را کی رقم خواهد؟
(جبهه ملی: ما برنده ایم)
جبهه ملی یکی از جریان های فعال مخالف دستگاه حاکم می باشد که چندی قبل با اشتراک سه تن از رهبران ارشد سیاسی کشور(محمد محقق،جنرال عبدالرشید دوستم و احمدضیا‌مسعود) شکل‌گرفته است؛اعضای ارشد جبهه‌ملی از حمایت‌های گسترده‌ی مردمی بخصوص در شمال کشور برخور دار اند و دیده می‌شود که در بیشترین سخنان و همایش‌های مردمی، آنان در مورد رقم زدن سرنوشت انتخابات 2014 توسط اعضای این جبهه سخن می زنند.
چندی قبل در همایش مردمی که این جبهه در شهر فاریاب و جوزجان داشت؛محمد‌محقق از اعضای ارشد این جبهه یاد آور شد که سرنوشت انتخابات 2014 را این جبهه به نفع هواداران خود رقم خواهد زد؛وی همچنان مردم را به حمایت از برنامه ها و اهداف این جبهه که مهمترین آن انتخابات ریاست جمهوری است دعوت نمود.
با این حال به باور تعدادی از آگاهان برنامه های جبهه ملی به نوحی شکل کمپاین انتخاباتی را بخود گرفته است؛در حالیکه برای کمپاین های انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری و شوراهای ملی یک وقت معینی از سوی کمیسیون مستقل انتخابات رسماً اعلام خواهد شد و تا آن هنگام هیچ کسی حق کمپاین را ندارد.
نصرت الله اقبال سخنگوی جبهه ملی درین مورد به وب سایت هویدا  گفت: «جبهه ملی یک جریان سیاسی برجسته در کشور می باشد و حق دارد تا در مورد برنامه ها و اهدافش با مردم مشوره نموده و اهدافش را به هواخواهان و طرفدارانش تشریح نماید.»
وی در مورد گفته های آقای محقق که از مردم خواسته بود در انتخابات با جبهه ملی باشد می گوید که،تاهنوز جبهه ملی نامزدی مشخصی را برای انتخابات 2014 تعیین و به مردم معرفی نکرده است؛با این حال اعضای این جبهه از مردم خواهان حمایت های شان از برنامه ها و اهداف کلی جبهه شده اند.
آقای اقبال می گوید؛ در صورتی که اقای محقق و یا کدام عضو دیگر جبهه ملی، مردم را به حمایت خود در انتخابات دعوت نماید غیر قانونی خواهد بود و تاهنوز چنین موردی از سوی اعضای جبهه ملی ابرازا نگردیده است.
در همین حال نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات نیز به هویدا می گوید که جبهه ملی و احزاب دیگر در کشور این حق را دارند که با مردم مشوره نمایند و برنامه ها و اهداف شان را برای هوخواهان شان تشریح نمایند؛اما تا وقتی که مدت مشخصی کمپاین از سوی این کمیسیون اعلام نگردد،هیچ کسی حق کمپاین را برا ی شخص ندارند و اگر چنین موردی از کسی و یا حزبی سر بزند با وی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
.در همین حال نصرت الله اقبال سخنگوی جبهه ملی کشور می گوید؛ هرچند تاهنوز نامزد مشخصی از سوی جبهه ملی که در انتخابات ریاست جمهوری 2014 شرکت نماید تعیین نگردیده است؛اما وی می گوید که خوشبینی های در میان اعضای این جبهه وجود دارد که احمد ضیاء مسعود رییس جبهه ملی نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده از طرف این جبهه خواهد بود.
با این حال تا اکنون علی احمد جلالی،وزیر داخله ی پیشین کشور و استاد دانشگاه نظامی در واشنگتن امریکا و فوزیه کوفی نماینده ی مجلس،به عنوان نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 2014 معرفی شده است وتعدادی از احزاب سیاسی نیز گفته اند که در انتخابات ریاست جمهوری آینده نامزدهای را معرفی خواهند کرد.
مختار وفایی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید