پس لرزه های یک باران لذت بخش:

هزاران خانواده در شولگره و ساحاتی از بلخ،طعمه ی سیلاب شدند
عصر دیروز سه شنبه، پس از باریدن باران شدید در ولایت بلخ، ولسوالی شولگره و تعدادی از مناطق دیگر این ولایت طعمه ی سیلاب ها گردیده و هزاران تن بی خانمان شدند.
شهرک مهاجر نشین کمپ سخی، شهرک علی آباد، شهرک علی چوپان و تعداد دیگری از مناطق ولایت بلخ نیز از این سیلاب ها متضرر شده اند.
سراج الدین عابد ولسوال شولگره، می گوید: تاحال اجساد هشت تن که دوتن آنان دانش آموزان می باشد، یافت شده و یک هزار منزل مسکونی و دو هزار جریب زمین زراعتی تخریب گردیده است.
آقای عابد می افزاید که قریه ها قندخلیلی، کرنای سای،قپچاق و بازار ولسوالی شولگره بیشترین آسیب را از این سیلاب ها دیده است.
به اساس گفته های ولسوال شولگره، در میان دو هزار جریب زمینی که طعمه ی سیلاب ها گردیده است، باغ های میوه، کشت زارها و نهال خانه ها نیز موجود می باشد.
به گفته ی شاهدان عینی و مردم محل، تمام دارایی و اموال بیش از یک هزار فامیل را سیلاب ها باخود به دریا برده و هم اکنون این مردم در حالت بی سرپناهی به سر می برند.
محمد رستم از باشندگان محل می گوید که مردم در بدترین وضعیت صحی و حیاتی بسر می برند و تاحال هیچگونه کمکی از سوی حکومت و نهادهای مدد رسان به آن ها صورت نگرفته است.
به اساس گفته های مسوولان ولایت بلخ، ترمینال جدید میدان هوایی بین المللی ولایت بلخ نیز از سرازیر شدن سیلاب ها متضرر شده و تخریبات سیلاب در این ترمینال میلیون ها افغانی هزینه خواهد برداشت.
در همین حال سراج الدین عابد ولسوال شولگره از احتمال بالا رفتن آمار کشته شده گان و تخریب زمین های زراعتی در این ولسوالی نیز خبر می دهد.
در عین حال، نزدیک به هزار منزل مسکونی در شهرک های علی آباد،کمپ سخی و علی چوپان نیز تخریب گردیده و از کشته شدن احتمالی چندین تن نیز در این مناطق خبر داده می شود.
باتلاش های پیگیر خواستیم از ریاست مبارزه باحوادث ولایت بلخ نیز بپرسیم که این اداره در رابطه چه اقداماتی را روی دست گرفته است، اما بارها تلاش ما برای دریافت این پاسخ بی نتیجه ماند!
مختار وفایی / مزارشریف
 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید