دهان خون آلود آزادی

درود بر شما دوستان و خوبانی که طی این چند روز با پیام‌ها، عیادت‌ها، تماس‌ها و زحمات تان، از لحاظ فزیکی و روحی در کنارم بودید و نگذاشتید، حمله‌ی اشباح نامرد بجان من که عضو کوچکی از خانواده‌ی رسانه‌های افغانستان هستم به مرگ من بیانجامد.
بدون شک کوردلان و تاریک اندیشان عصر، بدنبال خفه‌ نمودن فریادهای است که صدای مردم از آنان بر می‌خیزد.
من همچنان که در صحبت با رسانه‌ها گفته ام، بازهم تکرار می‌کنم که حمله‌ی چهار فرد مسلح ناشناس ساعت 8:30 شب دوشنبه که منجز به زخم برداشتن من شد، از سوی گروه‌ها و اشخاص زورمندی صورت گرفته است که در این اواخر، با نشر گزارش‌های از آدرس من، منافع شان را در خطر دیده وبرای جلوگیری افتادن تشت رسوایی شان در محضر عام، به تفنگ و جهل پناه برده و تلاش برای حذف فزیکی ام کردند. فقط خواستم به دوستانم از این طریق خبر بدهم که من فعلا خوبم و خطر جدیی مرا تهدید نمی‌کند. همین‌که حالتم بهتر شد، برای تان بیشتر و بیشتر می‌نویسم...
بامهر و احترام
                         مختار وفایی




متن اعلامیه‌ی مرکز خبرنگاران افغانستان

تصویر از : نور آغا شریفی
مزارشریف، ۱۹ حوت ۱۳۹۲
مرکز خبرنگاران افغانستان، حمله به مختار وفایی خبرنگار آزاد را در شهر مزار شریف به شدت محکوم می کند و از مسئولان محلی می خواهد با پیگیری این رویداد، عاملان آن را تحت پیگرد قانونی قراردهد.
نورآغا شریفی، از فعالان رسانه ای در بلخ به مرکز خبرنگاران گفت که این رویداد حوالی ساعت ۱۰ شب دوشنبه در نزدیک لیسه باختر در مرکز شهر مزار شریف رخ داده است.
وی گفت که دو فرد مسلح که صورت شان را پوشانده بودند ابتدا وفایی را به دلیل آن چه نشر مطالب تند و تیز خوانده بودند، سرزنش و توهین کرده و سپس به شدت لت و کوب کرده اند.
به گفته شریفی، مختار وفایی از ناحیه سر و صورت زخمی شده است و بعد از مداوای اولیه در شفاخانه، رخصت شده و وضعیت اش خوب است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید