پولیس بلخ، ده‌ها خانه را با خاک یک‌سان کرد

در پی کشمکش‌ها بر سرِ ادعای غصبی بودنِ زمین‌های شهرک نوِ علی آباد، نزدیک به دوصد منزل در این شهرک ویران شدند. ساحه‌ی که این خانه‌ها در آن ساخته شده بودند بنام شهرک نوِ علی‌آباد است و در عقب ساختمان جدید دانشگاه بلخ موقعیت دارد. زمین آن توسط افراد وابسته به محمد محقق به مردمان هزاره توزیع شده و وابستگان عطامحمدنور ادعای مالکیت آن را دارند.
داوری در مورد این‌که ادعای کدام طرف حقیقت است دشوار می‌باشد، چون هر دو طرف پرونده‌های سنگین اتهام غصب هزاران جریب زمین را در بلخ باخود حمل می‌کنند.
اما دردناک و شکننده تر از همه این است که گفته می‌شود پولیس به دستور عطامحمدنور به این منطقه یورش برده و خانه‌های مردم را با خاک یکسان کرده است. مردم را لت و کوب و زخمی کرده و گفته اند به احدی جواب‌گو نمی‌باشند.
کمال سادات، فرمانده امنیه بلخ در مورد یورش پولیس برای ویرانی خانه‌های مردم علی‌آباد اظهار بی‌خبری کرده و گفته است که در این قضیه دخیل نیست. پولیس در محل، به مردم گفته اند که در مورد ویرانی خانه‌های تان اجازه‌ی عباس ابراهیم‌زاده نماینده‌ی تان را در مجلس باخود داریم. ساعتی بعد آقای ابراهیم زاده با نشر اعلامیه‌یی در تلویزیون شخصی اش «مهر» یورش پولیس و بی‌خانمان شدن مردم شهرک نو علی‌آباد را در روزهای دشوار رمضان شدیدا محکوم کرده و در این مورد اظهار بی‌خبری کرد. شاهدان عینی، از زخمی شدن پنج تن و لت و کوب نزدیک به بیست تن توسط پولیس خبر داده و می‌گویند که نیروهای مسلح با قلدوری و بی‌رحمی کامل، خانه‌های مردم را ویران کردند.
خوب تصور کنید که زمین‌ها غصبی و چورشده توسط هزاره‌های وابسته به محمد محقق باشد، اما فرزند دانای میهن، چگونه در چنین روزهای دشوار دستور می‌دهد که همشهریان‌اش خانه‌ به دوش شوند؟
منظورم از روزهای دشوار، تنها ماه رمضان نیست، روزهای دشوار می‌تواند اوضاع شکننده‌ی اجتماعی و سیاسی باشد که همه چیز دارد بسوی قومی و سمتی شدن به پیش می‌رود.
این سناریوهاُ واقعا آدم را می‌ترساند، چون بسادگی می‌تواند پیش‌زمینه‌هایی برای شکل‌گیری تباهی مردم تحت نام قوم و مذهب و سمت باشد. هرچند صلاح مملکت خویش خسروان دانند، اما باید بدانیم که حرکتِ امروز پولیس بلخ که گفته می‌شود به دستور آقای نور سرپرست ولایت بلخ انجام شده است، می‌تواند به فاجعه‌یی بیانجامد که در چنین اوضاع آشفته دامنِ او و هم‌پیمان سیاسی‌اش محمد محقق را بگیرد.



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید