بلخ، مقام نخست جشنواره فیلم‌های شصت ثانیه



124 فیلم‌ساز جوان از چهار ولایت افغانستان  (هرات، بلخ، جوزجان و سمنگان) پیرامون صلح فیلم ساختند و فیلم‌های شان را نامزد جوایز دومین دور جشنواره‌ی فیلم‌های شصت ثانیه‌یی نمودند. این فیلم‌ها طی سه مرحله تحت  داوری کارشناسان فیلم  و سینما قرار گرفت و در نهایت بانویی از دیار مولانای بلخ، مقام نخست این جشنواره را از آنِ خود کرد.
فرحناز یوسفی دانش‌آموخته‌ي رشته‌ی فیلم‌سازی از دانشگاه کابل با  فیلم شصت ثانیه‌یی تحت عنوان (رویا پری‌ها) توانست جوایز و تندیس بهترین فیلم ساز این دور جشنواره را به بلخ بیاورد.
فیلم‌سازانی که در این جشنواره مقام‌های برتر را از آنِ خود کرده اند قرار ذیل اند:
مقام نخست: فرحناز یوسفی از بلخ
مقام دوم: احمد وحید امیدی از هرات
مقام سوم: عمر فرهمند از بلخ
مقام سوم: فرزاد صمیمی از هرات. ( قابل یاد آوری است که فیلم‌های عمرفرهمند از بلخ و فرزاد صمیمی از هرات، نمره‌های یک‌سان را از سوی داوران کسب کرده بودند که هر دو حایز مقام سوم شناخته شدند.)
همچنان فیلمی از عبدالکریم اکبری، در جریان جشنِ پایانی جشنواره،  توسط رای بینندگان در جمع بهترین‌ها قرار گرفته و جوایزی را کسب کرد.
من به عنوان مسوول این جشنواره در بلخ، این دست آورد را به تمامی بلخی‌های عزیز مبارک‌باد گفته و به تلاش‌هایی که در جریان این جشنواره کشیده ام افتخار می‌کنم.
قابل یاد آوری است که دور نخست این جشنواره که سال گذشته در مورد انتخابات برگزار شده بود، جوان بلخی بنام سید مقصود اکبری، مقام نخست را از آنِ خود کرده بود.
پانوشت: بزودی برنامه‌ی جهت تقدیر از فیلم‌سازان و نمایش ده‌ بهترین فیلم‌جشنواره در بلخ راه اندازی خواهد شد.
مختار وفایی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید