12 انتحارکننده آماده‌ی حمله به شماری از اعضای مجلس نمایندگان +سند

مختار‌ وفایی
نامه‌ی بدست آمده که از سوی بخش امنیتی پارلمان به دارلانشای مجلس نوشته شده، نشان میدهد که 12تن انتحارکننده توسط دین‌دوست معاون گروه طالبان در کابل آماده شده تا به آن‌عده از اعضای مجلس که علیه تعدیلات جدید در قانون ثبت احوال نفوس کارت سرخ بلند کرده اند حمله کنند.
این نامه که تاریخ صدور آن 1396/8/22 ذکر شده از دارالانشای مجلس خواسته است تا آن‌عده از اعضای مجلس را که تحت تهدید است در جریان گذاشته شود.
در این مکتوب آمده است: « دین دوست معاون گروه طالبان ولایت کابل به تعداد 12تن از افراد انتحاری را آماده نموده است تا بالای آنعده از وکلای محترم پارلمان کشور که کارت سرخ را در مخالفت با  ذکر افغانیت و اسلامیت در تذکره های الکترونیک بلند کرده اند در ساحات حوزه پنجم و یا راه برگشت آنان به پارلمان مورد حملات انتحاری قرار دهند.  موضوع جهت آگاهی مقام محترم نگارش یافت آمریت محترم تنظیم کمیسیون های مجلس از اطلاع فوق  اعضای ولسی جرگه را در جریان قرار دهد تا مورد حمله مخالفان مسلح قرار نگیرند»
نامه‌ی که حاوی تهدید بجان اعضای مجلس نمایندگان است
شماری از اعضای مجلس نمایندگان با تایید تهدیدات از سوی گروه طالبان میگویند که آنان هشدارهای دریافت کرده اند که 12تن از افراد انتحاری طالبان قصد دارند آن‌عده از اعضای مجلس را که به تاریخ 8عقرب فرمان تقنینی رییس جمهور را در مورد ذکر کلمه‌های ملت، ملیت و دین در تذکره های الکترونیک رد کردند مورد حمله قرار دهند.
بشیراحمد ته‌ینج یک عضو پارلمان می‌گوید: این هشدار بما نیز رسیده و دارالانشای مجلس همه وکلا را از تهدید با خبر ساخته است. ته‌ینج می‌افزاید که حلقاتی در داخل حکومت و بیرون از حکومت در تلاش تحمیل دیدگاه‌های قومی و قبلیوی شان بر سایر اقوام است و این تهدید نیز ناشی از همین دیدگاه است.
این‌که چرا طالبان به رد فرمان تقنینی رییس جمهورغنی از سوی اعضای مجلس که براساس آن باید
برخی تعدیلات از جمله اضافه کردن کلمات ملت، ملیت و دین در تذکره های الکترونی  تصویب می شد واکنش نشان داده اند هنوز مشخص نیست. بشیراحمد ته‌ینج باور دارد که حلقاتی در درون نظام با دیدگاه‌های قومی و تحمیلی با گروه‌ طالبان در تبانی است و این تهدید نیز ناشی از دیدگاه مشترک آن حلقات در درون و بیرون از نظام است.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید