طالبان، 18تن از نیروهای خیزش مردمی را در شولگره تیرباران کردند

حوالی ساعت 10شب گذشته، گروه طالبان با حمله بر یک پاسگاه نیروهای خیزش مردمی در روستای بزبای ولسوالی شولگره، 18تن از مردان مسلح را به قتل رسانیده اند.
نظرگل شولگره‌یی، فرمانده نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی شولگره در صحبت با سایت تحلیلی خبری هویدا گفت که طالبان با استفاده از یک عضو نفوذی خود در داخل این پاسگاه،  حمله غافلگیرانه انجام داده و همه افراد مسلح حاضر در آن  پاسگاه را تیرباران کرده اند. نظرگل تایید کرد که افراد این پاسگاه از لحاظ تشکیلاتی مربوط به گروه تحت فرماندهی او بود. در جریان این حمله یک تن از حمله کنندگان گروه طالبان نیز کشته شده است.
فرمانده خیزش های مردمی در شولگره همچنان گفت که همه کشته شده ها از یک خانواده بزرگ استند که در روستای بزبای زندگی می کردند. ملا حمیدالله فرمانده پاسگاه و پسرش عبیدالله نیز شامل کشته شدگان استند.
فرمانده نظرگل همچنان افرود که گروه طالبان پس از تیرباران کردن این افراد، شش عدد نارنجک را در حالت آماده، روی اجساد آنان گذاشته بودند تا نیروهای امنیتی که برای بررسی رویداد به محل می‌آیند را هدف قرار دهند که توسط ماموران امنیتی قبل از انفجار خنثا گردیدند.
تصویر از آرشیف
در همین حال سراج الدین عابد ولسوال شولگره نیز شمار کشته شده گان این رویداد را 18تن به شمول یک عضو گروه طالبان گفته است. ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در صحبت با سایت تحلیلی خبری هویدا، ضمن این که مسوولیت این حمله را از آدرس این گروه به عهده گرفت، گفت که عضو نفوذی آنان به کمک جنگجویان این گروه به پاسگاه منطقه بزبای حمله کرده و 18 عضو پولیس محلی را کشتند. ذبیح الله مجاهد همچنان گفت که افراد این گروه تمامی تجهیزات نظامی این پاسگاه را با خود بردند.
فرمانده نظرگل در مورد عوامل حمله کننده میگوید که شخصی بنام مولوی احمد که مسوول نظامی طالبان در بخش های از شولگره است به کمک فرد نفوذی شان در داخل پاسگاه این حمله را انجام داده است.

مختار وفایی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید