مذهب طالبان را بشناسیم: در مورد سفر امیرخان متقی به دایکندی

امیرخان متقی عضو ارشد شورای کویته، در روزهای اخیر به افغانستان رفته و از مناطقی که اخیراً توسط جنگجویان طالب تصرف شده دیدار می‌کند.

او در دیدار با متنفذین ولسوالی کجران ولایت دایکندی می‌گوید که " امارت اسلامی ذهنیت داعشی ندارد و با تشیع مثل اهل سنت رفتار می‌کند."

متقی می‌گوید که در زمان حاکمیت طالبان، هیچ آسیبی به باشندگان بامیان خصوصا ساکنان ولسوالی‌های پنجاب و ورس نرسیده است. متقی می‌گوید " محترم استاد اکبری صاحب شاهد است."

متقی در حالی که شبیه یک ناجی و فاتح صحبت می‌کند، از قتل عام یکاولنگ و #کشتار_مزارشریف یادی نمی‌کند.

حضور متقی در داخل افغانستان، بخشی از جنگ روانی طالبان برای تصرف مناطق بیشتر است. او به وضاحت به متنفذین کجران می‌گوید که به بقیه پیام دهید که بدون جنگ و قبل از ویران شدن شهرهای شان تسلیم شوند.

استراتژی جنگ روانی طالبان‌، ذهن و توقع مردمان درمانده و بیچاره را هدف قرار می‌دهد. به همین دلیل بیشتر مردم بسیار به آسانی شکار تبلیغات طالبان می‌شوند.

همین حالا ده‌ها خبرنگار را می‌شناسم که به گونه‌ی هدفمند برای تطهیر طالبان در شبکه‌های اجتماعی کار می‌کنند. طالبان به این افراد پول و امتیاز نمی‌دهند، آنان را در جنگ روانی اسیر گرفته اند.

مذهب طالبان را باید بشناسیم. مذهب طالبان تمامیت‌خواهی، بدوی‌گری، کشتار جنون‌آمیز غیر خودی، دشمنی با آگاهی و جامعه‌ی روشن و آزاد است.

قبل از این‌که مجذوب تبلیغات طالبان شوید، مذهب این گروه را بشناسید. منظورم از مذهب، تنها اعتقاد دینی آنان نیست، منظورم آیین و رفتار و نیت شان برای افغانستان است.

ملا امیرخان متقی، از سران گروه طالبان


 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید