یک کشتی آمریکایی 6 ملوان ایرانی را نجات داد

دبی-العربیه.نت یک کشتی متعلق به ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه 10-1-2012 شش دریانورد ایرانی را در آب های خلیج نجات داد .
به گزارش العربیه به نقل خبرگزاری فرانس پرس پنتاگون اعلام داشته است به دنبال خراب شدن شناور ایرانی در آب های خلیج و به رغم افزایش تنش میان تهران و واشنگتن ملوانان ایرانی نجات داده شده اند .
جورج لیتل سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت حداقل یکی از ملوانان ایرانی در اثر آتش سوزی زخمی شده است که اینک تحت درمان می باشد .
پیشتر ناوهواپیمابر آمریکایی " يو اس اس جون سی استنیس " روز پنجشنبه گذشته، 13 ملوان ایرانی و کشتی ماهیگیری آنان را از دست دزدان دریایی سومالی نجات داده بود.
فاضل رحمان یکی از نجات یافتگان ایرانی به روزنامه نیویورک تایمز گفته است " انگار که خدا نیروی دریایی آمریکا را برای نجات ما فرستاده بود."
عطاالله صالحی، فرمانده کل ارتش ایران پیش تر در هنگام برگزاری مانور دریایی در نزدیکی تنگه هرمز به این ناو هشدار داده بود که به منطقه بازنگردد.
خبر نجات یافتن 13 ملون ایرانی توسط نیروی دریایی آمریکا همزمان با اوج گیری تهدیدهای متقابل بین ایران و آمریکا صورت می گیرد.
وزارت خارجه ایران روز شنبه 7-1-2012 نجات 13 ملوان ایرانی توسط نیروی دریایی آمریکا را " انساندوستانه " و " مثبت " توصیف کرد.
رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفتگو با تلویزیون العالم ، اعلام کرد : " تلاش برای رهایی دریانوردان از محاصره دزدان دریایی سومالی اقدامی انساندوستانه بوده است ."

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید