کشف گنج و آثار قیمتی کمیاب در یکی از کاخ های حسنی مبارک

دبی-العربیه.نت هر از چند گاهی رسانه های جهان عرب اسرار سر به مهر یکی از رؤسای جمهور به زیر کشده شده توسط انقلاب های عربی را بر ملا می کنند، اما خبرهای متعلق به کشف گنج ها، و ثروت های به غارت رفته از مردم کشورهای انقلاب دیده در پیشاپیش هر خبر دیگری خود نمایی می کنند.
پیشتر پس از فرار زین العابدین بن علی، رئیس جمهور سابق تونس، داستان گنج های آکنده از طلا و الماس در قصر وی سوژه رسانه های این کشور عربی در شمال آفریقا شد و سپس نوبت به اسرار کاخ های قذافی "خیمه نشین" و فرزندانش رسید تا ورد زبان مردم عرب از کنار اقیانوس اطلس در غرب تا خاورمیانه در شرق شود .
و اینک سخن از گنج های پر ارزش نهفته در یکی از کاخ های حسنی مبارک در منطقه "المصر الجدیده" در شهر قاهره است . این گنج ها را که پشت دیوارهای کاخ مبارک پنهان بود، کمیته ای به ریاست قاضی احمد ادریس که مامور تهیه فهرست اموال منقول و غیر منقول حسنی مبارک و خانواده اش می باشد، کشف کرد و مردم مصر را در جریان آن گذاشت .
کمیته یادشده درکنار این ثروت هنگفت، از وجود یک استودیوی تلویزیونی دارای 13 دوربین و دستگاه بسیار پیشرفته در این کاخ پرده برداشت که حسنی مبارک پیام های تلویزیونی خود را در آنجا ضبط می کرد.
به نوشته روزنامه مصری "الوفد" یک منبع مطلع در دفتر ریاست جمهوری این کشور تاکید کرد، مبارک سخنرانی های خود را گاهی پنج بار پیش از پخش تکرار و تصحیح می کرد .
در این کاخ همچنین یک میز قماربازی، یک شمشیر الماس نما و تابلوهای نقاشی کمیاب کشف شد. یکی از اعضای این کمیته قضایی ویژه می گوید، نمی توان قیمتی برای اشیاء به دست آمده تعیین کرد .
کارشناسان وزارت آثار باستانی مصر تاکید کردند آثار، تابلوها و عتیقه جاتی که در این کاخ پیدا شده است، بسیار کمیاب می باشند .
کمیته قضایی مامور فهرست برداری از اموال و داریی های حسنی مبارک و خانواده اش از 54 قاضی و کارشناس عتیقه جات و آثار باستانی تشکیل شده است.
یک منبع امنیتی که خواست نامش مخفی بماند اعلام داشت تابلوی " گل خشخاش " که از موزه محمود خلیل در شهر جیزه به سرقت رفته بود در یکی از کاخ های رئیس جمهور مصر در " مصر الجدیده " پیدا شده است، اما کمیته قضایی این خبر را تکذیب کرد و افزود تابلوهای دیگری را در آنجا پیدا کرده است .
از سوی دیگر به دنبال بازدید و بررسی اعضای کمیته یادشده از کاخ ریاست جمهوری عابدین، آثار پر ارزش بسیاری از جمله عتیقه جات تزیین شده با الماس را یافته اند .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید