اتحادیه طالبان پاکستان و افغانستان ایجادشد!


ملا محمد عمر، رهبر گروه طالبان از جنگجویان خود خواسته است که حمله بر سربازان پاکستانی را متوقف کرده و حملات خود را روی نیروهای خارجی مستقر در افغانستان متمرکز کنند.
روزنامه نشن پاکستان می نویسد، هیأت بلند پایه ای که از سوی ملامحمد عمر به پاکستان فرستاده شده بود، در پایان دادن به اختلاف ها با طالبان پاکستیانی موافق شده است.
بربنیاد این توافق گروههای شورشی در پاکستان حمله های انتحاری، آدم ربایی و کشتار غیرنظامیان را در این کشور متوقف می سازند و توجه شان را بر نبرد درافغانستان متمرکز می کنند.
یک فرمانده طالبان افغانستانی گفته است که ملاعمر از طالبان پاکستانی خشنود نبوده است زیرا آنان توجه شان را از جنگ افغانستان به سوی پاکستان تغییرداده بودند و به همین علت چالش هایی در برابر مقاومت طالبان افغانستان به میان آمده است.
وی می افزاید که اکنون این اختلافها به پایان رسیده اند و یک شواری 5 نفری متشکل از نمایندگان تحریک طالبان پاکستانی به رهبری ملانذیر، گروه حکیم الله محسود، گروه مولانا ولی الرحمان، گروه شورشی حفیظ گل بهادر و شبکۀ حقانی وطالبان افغانستان ایجاد شده است.
این شورای تازه در حالی میان طالبان پاکستانی و افغانستانی شکل گرفته است که بحث ایجاد دفتر سیاسی برای طالبان در قطر چندی است که در کشور مطرح است.
موضع گیری جدید رهبر طالبان مبنی بر جمع آوری طالبان و ایجاد شورای واحد نشان دهنده این است که یا طالبان هیچ گونه تمایلی به روند صلح ندارند و همچنان صلح در افغانستان یک طرفه پیش می رود یا این که اختلافاتی میان گروههای طالبان موجود است که این گروه را تضعیف ساخته و در همین راستا ملاعمر قصد دارد با یک جا کردن طالبان؛ قدرت از دست رفته خود را بدست اورد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید