نگرانی واشنگتن از ساخت فیلمی با استفاده از جزئیات فاش شده قتل بن لادن

دبی-العربیه.نت
یکی از نمایندگان جمهوریخواه مجلس نمایندگان امریکا روز جمعه 6-1-2012 اعلام کرد وزارت دفاع این کشور درباره استفاده از جزئیات فاش شده عملیات قتل اسامه بن لادن رهبر سابق القاعده جهت ساخت فیلمی در باره چگونگی انجام این عملیات ، تحقیق خواهد کرد.
"کاترین بیگلو" کارگردان آمریکایی برنده جایزه اسکار در حال حاضر مشغول تولید فیلم
ی درباره چگونگی تعقیب و کشتن اسامه بن لادن، دشمن اول ایالات متحده امریکا است.
وی چندی پیش به همین منظور به همراه "مارک پول" فیلم نامه نویس آمریکایی با تعدادی از مسئولان بلند پایه وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) گفت و گو داشته است.
پیتر کینگ نماينده جمهوریخواه و رئیس کميته امنيت داخلی کنگره آمریکا ضمن ابراز نگرانی از فاش شدن اسرار مربوط به این حادثه آن را کاملا سری توصیف کرد .
به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط، کینگ از ارسال نامه حاوی مطالبی درباره عملیات قتل بن لادن توسط برخی از کارمندان وزارت دفاع به تولیدکنندگان این فیلم خبر داد و افزود که تحقیق در این باره اجتناب ناپذیر است.
یک تیم نیروهای ویژه آمریکایی طی عملیاتی در یکم ماه مه 2011 اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده وعامل حملات یازده سپتامبر را در مخفیگاه وی در پاکستان به قتل رساند.
امریکا پس از قتل بن لادن اعلام کرد "جسد رهبر القاعده پس از انجام غسل و کفن و قرائت آیاتی از قرآن ، درصندوقی که وزنه های سنگین به آن بسته شده بود قرار داده و در عمق دریای عرب رها کرد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید