نامزد جمهوریخواه آمریکا: تاسیسات اتمی ایران را بمباران می‌کنم



میت رامنی، فرماندار سابق ماساچوست

میت رامنی، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید اوباما نتوانسته برنامه اتمی ایران را متوقف کند. یک نامزد دیگر جمهوریخواه نیز گفته در صورت انتخاب به ریاست جمهوری، تاسیسات اتمی ایران را بمباران خواهد کرد.

یک روز پیش از اظهارات سناتور رامنی، باراک اوباما قانون تحریم بانک مرکزی ایران را امضا کرد. این قانون درآمدهای نفتی ایران را هدف قرار داده است. اندک زمانی پس از تحریم بانک مرکزی ایران توسط آمریکا، نرخ برابری پول ایران در برابر ارزهای خارجی به رکورد بی‌سابقه‌ای دست یافت.
میت رامنی، فرماندار سابق ماساچوست یکی از مطرح‌ترین داوطلبان برای احراز نامزدی ریاست جمهوری از سوی حزب جمهوریخواه برای انتخابات سال ۲۰۱۲ است. او در سخنرانی دیروز خود  اوباما را "رئیس جمهور شکست‌خورده" معرفی کرد.
رامنی انتخابات نوامبر امسال آمریکا را "انتخاباتی برای نجات روح آمریکا" توصیف کرد. این سناتور میلیونر باراک اوباما را متهم کرد که می‌خواهد در آمریکا نیز مانند اروپا "دولت رفاه" ایجاد کند. رامنی گفت، باراک اوباما مسئول  نرخ بالای بیکاری و شاخص‌های اقتصادی ضعیف آمریکاست.
تبدیل آمریکا به «ببر کاغذی»
ریك سانتوروم" سناتور سابق ایالت پنسیلوانیا و یکی دیگر از داوطلبان ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواه نیز روز یکشنبه اعلام کرد در صورتی که به ریاست جمهوری انتخاب شود، تاسیسات هسته‌ای ایران را بمباران خواهد کرد.
ریك سانتوروم که با شبکه "ان‌بی‌سی" آمریکا گفت‌وگو می‌کرد افزود، اگر ایران تاسیسات اتمی خود را به روی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باز نکند یا  برنامه‌ی اتمی خود را توسعه دهد، او دستور خواهد داد این تاسیسات را بمباران کنند.
این سناتور نیز همانند میت رامنی، باراک اوباما را متهم کرد که برای بازداشتن ایران از "ساخت بمب اتمی" تلاش کافی انجام نداده و آمریکا را به یک "ببر کاغذی" تبدیل کرده است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید