تماشای افغانستان جدید از چشم سوم

نمایشگاهی عکاسی تحت نام «افغانستان جدید از چشم افغان ها» روز یکشنبه در کاخ گل سرخ  شهر مزارشریف،با حضور هنرمندان،ژورنالیستان و عکاسان افتتاح گردید،این نمایشگاه که در برگیرنده ی 142 قطعه عکس می باشد از سوی «مرکز فیلم و فوتوژورنالیزم چشم سوم» راه اندازی گردیده است که ولایت بلخ یکی از ده ولایتی است که دیروز شاهد افتتاح این نمایشگاه بود.
هدف از برگزاری این نمایشگاه نشان دادن زوایای پنهان جامعه ی افغانی به شهروندان این کشور ،تقویت روحیه ی ملی و میهن پرستی خوانده شده است .
نجیب الله مسافر رییس این مرکز در صحبت هایش گفت، افغانستان زیبایی ها و افتخاراتی دارد که ما تاهنوز قادر به دیدن آن ها نبوده ایم،ما تلاش کردیم که از دوربین های چشم سوم،این زیبایی ها را به نمایش بگذاریم ،تا که جهانیان و هموطنان ما درک کنند که افغانستان،تنها جنگ و خشونت و بدبختی نیست.
دکتر محمد افضل حدید رییس شورای ولایتی بلخ  که ازین نمایشگاه دیدن می کرد گفت،هنرمندان همواره باید تلاش ورزند تا با هنرشان روحیه ی میهن پرستی و برادری را در میان شهرونددان افغانستان تقویت بخشند.
این نمایشگاه اولین نمایشگاه سیار است در برگیرنده ی بیش از ده موضوع از جامعه ی افغانستان می باشد و  در داخل و خارج کشور به نمایش گذاشته می شود.
به گفته ی نجیب الله مسافر قرار است این نمایشگاه در ولایات: کابل،هرات،جلال اباد،بامیان،دایکندی،غور،بدخشان،هلمند و میمنه نیز برگزار گردد.



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید