گسست و پیوست جنرال‌ها

عکس از صفحه ی فیسبوک عطامحمدنور
بخشی از ناآرامی‌های محلی در شمال، زاده‌ی تضادها میان احزاب جمعیت و جنبش است. عطش ناتمام قدرت طلبی، زیاده‌خواهی و انتقام در میان رهبران این دو جریان هر از گاهی باعث خلق ناآرامی و تشنج در ولایات فاریاب، سرپل و جوزجان شده است. این دو حزب سیاسی قدرتمند، تاکنون بارها گسست و پیوست را تجربه کرده اند. از اتحاد یک هفته‌یی میان جنرال‌های قدرتمندی که این دو جریان را رهبری می‌کند گرفته تا تضادها و تنش‌های که سایه‌ی همدیگر را با سنگ می‌زدند. اکنون که اوضاع شمال خلاف میل هر دو حزب جریا دارد، اگر به یک توافق و همگرایی دست نیافته و روی عطش انتقام جویی شان آب اتحاد نریزند، زوال آنان را بزودی شاهد خواهیم بود. اتحاد این دو جریان ضمن این که بخش بزرگی از ناآرامی های شمال را خاموش می سازد، نیروهای ویرانگری را که کمر به بلعیدن شمال بسته اند نیز خنثا خواهند کرد. بتازگی سران احزاب جمعیت و جنبش در فاریاب، به رسم اتحاد دست به دست هم داده و توافق کرده اند که علیه دشمن مشترک در کنار هم بیایستند. این توافق اگر تظاهر نباشد، به نفع مردم است و می‌تواند سیلی محکمی بروی بدخواهان شمال باشد .
اکنون که تیغ برنده‌ی جنگ در افغانستان، گردن مردم شمال را نشانه گرفته، این مردم بیشتر از هر اتفاق دیگر منتظر اتحاد رهبران سیاسی برای محافظت از نان و ناموس شان است.
گفته می‌شود، این اتحاد به فرمان جنرال دوستم صورت گرفته و سران هر دو حزب سیاسی بتازگی با عطامحمدنور در بلخ ملاقات کرده و برای رسانیدن پیام و سلام آقای نور عازم کابل شده و قرار است با جنرال دوستم نیز ملاقات نمایدم.و.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید