در یک‌قدمی تحولات مهم



- سه هزار جنگجوی داخلی و ۷۰۰ جنگجوی خارجی در دو نقطه‌ی استراتژیک ولای فاریاب تجمع کرده و تصمیم انجام حملات تهاجمی بالای ولسوالی‌های قیصار و المار را دارند.
- فاریاب از ولایت‌هایی است که قربانی وعده‌ها و رویکرد فاشیستی رییس جمهور غنی شده و تاکنون هیچ‌کسی از این ولایت در یک پست مهم حکومتی گماشته نشده و نخواهد شد.
- روند انتقال جنگ به شمال و سقوط ولایت فاریاب در برنامه‌های ارگ‌نشینان است و جنرال دوستم و عطامحمدنور به کمک مردم جلوی این خیال آنان را خواهد گرفت.
- پس از شکل‌گیری اتحاد احزاب جنبش و جمعیت، اکنون قرار است ده‌هزار نیروی مردمی علیه طالبان در سراسر ولایت فاریاب بسیج شود.
- همه روزه تماس‌های تلفنی میان جنرال دوستم و عطامحمدنور برای هماهنگی بیشتر در مورد اوضاع شمال جریان دارد.
-----
این‌ها گفته‌های یک مقام ارشد حزب جنبش و نزدیک‌ترین شخص کلیدی جنرال دوستم در ولایت فاریاب است که در جریان صحبت مفصلی که باوی داشتم ارایه کرد. رحمت‌الله ترکستانی، قبلاً رییس شورای ولایتی فاریاب بود و اکنون ضمن عضویت در این شورا، رییس شورای ولایتی حزب جنبش در این ولایت است. او لحن اعتراضی نسبت به رییس جمهور دارد و از خشم هواداران جنرال دوستم در برابر وعده های اشرف غنی سخن می‌زند.
آنچه را این مقام ارشد حزب جنبش در مورد برنامه‌های مشترک عطامحمدنور و جنرال دوستم در شمال می‌گوید، دو اتفاق مهمی را در پی خواهد داشت:
۱-  تحول مهم در بدنه‌ی نظام و سطح رهبری حکومت
 ۲- دگرگونی در اوضاع شمال و مسلط شدن ملیشه‌های مسلح جنبش و جمعیت بر اوضاع.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید