فروپاشی بانک رای

جمعی از سران ترکتباران که با رییس‌جمهور ملاقات کرده بودند، روز گذشته در نشستی با سفیر آمریکا از راهبرد جدید آن کشور در افغانستان حمایت کردند. 
سران ترکتباران در این نشست در مورد جای خالی نخبه‌های این قوم در حکومت و نا امنی در ولایات شمال با سفیر آمریکا صحبت کرده اند.
هوگولارنس سفیر آمریکا نیز ضمن حمایت از برنامه‌های سران ترکتباران، از اقدامات جدی نیروهای ناتو برای سرکوب گروه‌های دهشت‌افگن در شمال خبر داده است. 
منابع موثق می‌گویند که سفیر آمریکا به سران ترکتباران گفته است که به دو رهبر حکومت غنی و عبدالله توصیه می‌کند تا در گماشتن چهره‌های جدید و موثر از میان ترکتباران در پست‌های مهم حکومت اقدام کنند.
این جریان که بتازگی راه افتاده و خلاف میل جنرال دوستم عمل می‌کند، تلاش دارد تا جای خالی دوستم از آدرس ترکتباران را در حکومت پر نماید.
سفارت آمریکا، رییس‌جمهورغنی و ریس اجراییه، شدیدا مخالف برگشت دوستم به کابل و ادامه کار او بحیث معاون اول رئیس جمهور است. تحرکات اخیر نشان می‌دهد که بانک‌رای در شمال فروپاشیده و دیوار محکمی بنام دوستم درز کرده است.
چهره‌های تاثیرگذار ترکتباران در حالی در تلاش بدست آوردن امتیاز از حکومت استند که جنرال دوستم در تبعید بسر برده و مصروف نوشیدن قهوه در کاخ مجلل‌اش در ترکیه است.

شاکر کارگر ، محمد عالم ساعی، محمدالله بتاش، جماهبر انوری ، هاشم اورتاق، نظری ترکمن، سید کامل عنایت، سید نورالله سادات، داکتر نقیب‌الله فایق، سید انور سادات، همایون خیری، اسماعیل غضنفر  و شماری دیگر از موافقان و مخالفان جنرال دوستم از جمله اشتراک‌کننده‌گان این نشست بوده اند. 
مختار وفایی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید