امیر حکمتی به اتهام جاسوسی برای آمریکا به اعدام محکوم شد

دبی – العربیه. نت دادگاه انقلاب ایران روز دوشنبه 9 – 1 – 2012 امیر میرزایی حکمتی شهروند آمریکایی ایرانی تبار را به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم کرد.
بر اساس گزارش منابع دولتی در ایران امیر میرزایی در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام " همکاری با دولت متخاصم آمریکا و عضویت در CIA " به اعدام محکوم شد.
در حکم صادره علیه این شهرند ایرانی آمریکایی اعلام شد وی برای متهم سازی ایران در ترویسم تلاش می کرد و به عنوان محارب و مفسد فی الارض شناخته شد.
بر اساس گزارش خبرگزاری فارس متهم قبل از اعلام حکم به همکاری با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا ) اعتراف کرد و گفت : " من در این ماموریت فریب سازمان جاسوسی آمریکا را خوردم و هرچند با ماموریت نفوذ در سیستم ‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران و تبدیل شدن به منبع خبری برای CIA وارد ایران شده بودم اما شخصا قصد ضربه زدن به ایران را نداشتم. چرا که قصدم این بود که در ایران زندگی کنم و به آمریکا برنگردم."
وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در دسامبر گذشته از دستگیری حکمتی به اتهام جاسوسی برای ایالات متحده خبر داده بود ، پس از آن تلویزیون دولتی ایران، اعترافات وی را پخش کرد که طی آن مدعی شد به دنبال نفوذ در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بوده است.
ایران می‌گوید آقای حکمتی " پیش از اعزام به ایران " در قرارگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان و عراق دوره دیده بود.
بر اساس اظهارات مقامات امنیتی ایران حکمتی تلاش کرد از طریق نفوذ در سیستم اطلاعاتی ایران، این کشور را به دست داشتن در تروریسم متهم کند.
اما خانواده آقای حکمتی می‌گویند فرزندشان در ارتش آمریکا به عنوان مترجم زبان عربی کار می‌ کرده است و هرگونه وابستگی او به دستگاه های امنیتی آمریکا را تکذیب می کنند.
خانواده این شهروند ایرانی - آمریکایی تاکید می کنند وی برای دیدار با مادربزرگهایش به تهران سفر کرده بود.
امیر حکمتی از سال 2001 میلادی تا 2005 در ارتش آمریکا خدمت می‌کرده و پس از آن در مشاغل دیگری بوده که به نحوی با ارتش آمریکا در تماس بوده است.
به گفته پدر امیر حکمتی، او به عنوان پیمانکار برای شرکتی که "به تفنگداران دریایی خدمات می‌داد " کار می‌کرد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.
وزارت اطلاعات ایران تاکید کرده بود امیر میرزای حکمتی را در خاک ایران دستگیر کرده است ، اما ماموران اطلاعاتی ایران او را از زمانی که برای انجام ماموریتش وارد افغانستان شده بود، زیر نظر داشته‌ اند.
آمریکا اتهام های مطرح شده علیه حکمتی را رد کرده و چندین بار خواستار برقراری تماس کنسولی از طریق سفارت سوئیس با وی شده بود اما این درخواست ها توسط مقامات ایران رد شد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید