نشستهای غیرقانونی تکرار نشود!!


وزارت خارجه کشور نشست سران جبهه ملي و شماري از اعضاي كانگرس ايالات متحده در برلين را مغاير قانون اساسي افغانستان و خلاف روحيه ملي كشور مي‌داند.
وزارت خارجه طی اعلاميه ای گفته است كه دولت جمهوری اسلامی افغانستان مخالف هرگونه اقدامات، اظهارات و جلساتی می‌باشد که در مغایرت با روحیه وحدت ملی و اصول مندرج قانون اساسی افغانستان صورت گيرد.
دولت افغانستان نقش افراد و نهادهای خارجی را در اين نشست، مداخله در امور داخلی مملکت تلقی نموده و آن را تقبیح می‌كند و هشدار می دهد كه نبايد چنین حرکتي در آینده تکرار شود.
این در حالی است که احمدضیاء مسعود رهبرجبهۀ ملی، جنرال عبدالرشید دوستم رهبر حزب جنبش ملى، حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی افغانستان، با چهار تن از اعضای کانگرس امریکا نشستى در برلين آلمان داشتند.
آنان در این نشست خواهان تغيير نظام رياستي به نظام پارلماني غيرمتمركز در افغانستان شده و نظام كنوني را به شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند.
اشتراک کنندگان این نشست همچنین با پخش اعلامیه ۷ ماده ای با انتقاد از مذاکرات فعلی با طالبان گفته اند که این روند زمانی قابل قبول خواهد بود که همه جناح های درگیر شامل این روند شوند، آنان همچنان نسبت به هدر رفتن دست اورد های ۱۰ ساله همزمان با خروج نیروهای بین المللی از افغانستان هشدار داده اند.
اما وزارت خارجه کشور بدون ذکر نام کسى مى نويسد که دولت افغانستان نقش افراد و نهادهای خارجی را مداخله در امور داخلی مملکت تلقی نموده آن را تقبیح می نماید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید