«گروپ شاهکار افغان» سایت های افغانی را «هک» می کند!

این گزارش را در مورد هک شدن وب سایت هویدا و انجمن قلم،در روزنامه عصر نو نوشتم

هک شدن و فلتر نمودن سایت های خبری و فرهنگی در افغانستان امر تازه ی است که درین اواخر چندین سایت انترنتی به آن مواجه شده اند.

سانسور وفلتر نمودن سایت ها در کشورهای مختلف تاهنوز بارها اتفاق افتاده ،اما در افغانستان در یک دهه ی گذشته در کنار دیگر رسانه ها،رسانه های برقی و الکترونیکی نیز در حال افزایش است و هم اکنون ده ها وب سایت تحلیلی و خبری در سراسر افغانستان فعالیت دارند،که تاهنوز این رسانه ها از سوی حکومت و یا کدام ئهاد دیگر مجبور به سانسور و فلتر نشده اند.

دوهفته قبل سایت انترنتی هویدا که محتوای آن خبر،تحلیل و ادبیات می باشد توسط یک گروهی از  هکرها ی افغان بنام" شاهکار افغان" هک شد و اکثر موادهای این سایت توسط این هکرها از بین رفته است.

این گروه که خود را به نام "شاهکار افغان" معرفی می کند در نامه ی به یکی از رسانه های الکترونیکی گفته است که این گروه را دوتن از افغانان تشکیل داده اند و سایت های که محتوای آن طرفدار ی از امریکا و پاکستان می باشد ،را در دستور  قرار دارد و بزودی این سایت ها هک خواهند شد.

مختار وفایی مدیر وب سایت هویدا می گوید که هرچند محتوای این وب سایت را موضوعات داغ سیاسی و فرهنگی تشکیل می دهد، اما این وب سایت به هیچ ارگان و جریان سیاسی وابسته نبوده و همواره بی طرفی اش را در نشر موضوعات حفظ نموده است.

صالح محمد خلیق رییس اطلاعات و فرهنگ بلخ می گوید که وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان دستگاه و اداره ی که بتواند سایت های انترنتی را هک نماید، در اختیار ندارد و این وزارت تاهنوز همچون برنامه ی کاری روی دست نداشته است.

هفته ی قبل بدنبال هک شدن سایت خبری و تحلیلی هویدا،سایت انجمن قلم افغانستان نیز برای چهار روز هک شد و هکرها مدیریت این سایت را درین مدت  در دست داشتند.

ژکفر حسینی که مدیریت این سایت را به عهده دارد می گوید که محتویات این سایت کاملاً فرهنگی و ادبی می باشد و هیچگونه ارتباطی با گروهای سیاسی و خارجی ندارد.

چندی قبل یک هکر عربی موبوط به القاعده چندبار سایت شورای امنیت ملی افغانستان را هک کرد و مدت زیادی مدیریت این سایت را در اختیار داشت.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید