مقام آوران ششمین دوره جشنواره قند پارسی در بلخ تقدیر شدند!



مختار وفایی حایز مقام سوم در بخش شعر سنتی شده بود که وی نیز تقدیر شد

ششمین دوره جشنواره قند پارسی امسال با حضور گسترده ی از شاعران افغانستان که در داخل و خارج از کشور بسر می برند روبرو شد.
 این جشنواره را خانه ی ادبیات افغانستان در تهران برگزار می کند و شاعران افغانستانی از سراسر دنیا اشعار شان را به داوری این جشنواره می فرستند.
امسال نیز طبق گزارش های از دبیر خانه ی این جشنواره، 105 شاعر با بیش از 300 شعر درین جشنواره کاندید شده بودند. در بخش داستان نیز 35 داستان نویس با بیش از هفتاد داستان درین جشنواره به رقابت پرداخته بودند.
شرکت کنندگان بلخ درین جشنواره توانسته اند که مقام های نخست را در بخش های شعر سنتی ،مقام نخست را در بخش داستان،مقام دوم را در بخش شعر آزاد،مقام سوم را نیز در بخش شعر سنتی و همچنان در بخش داستان یک نفر قابل تقدیر شناخته شدند.
مقام آوران بلخ درین جشنواره دیروز پنجشنبه در محفل ویژه ی از سوی رادیو تلویزیون مهر با حضور نویسندگان،استادان دانشگاه،داستان نویسان و خبرنگاران بلخ تقدیر شدند.
از همینجا می خواهم ازین اقدام  نیک اداره رادیو تلویزیون مهر مکرراً سپاسگذاری کنم.
بلخ که بستر رشد و شگوفایی ادبیات پربار فارسی دری می باشد،سیاسیون و حاکمان این سرزمین امروز کاملاً تا گلو غرق در زد و بندهای مافیایی است و این ارزش ملی و بین المللی شان را فراموش کرده اند. به گفته ی مسوولین رادیو تلویزیون مهر از مقامام حکومتی بلخ نیز درین محفل دعوت شده بودند؛ ازدیگران که بگذریم،حتی از اداره ریاست اطلاعات و فرهنگ که ارگان فرهنگی و ادبی این حکومت می باشد کسی حضور نیافته بود.
این هم متن خبر و لیست مقام آوران این جشنواره . مقام آوران بلخ با رنگ نشانی شده اند.

" در بخش شعر سنتی، سهراب سیرت، اول شد، علیرضا جعفری و محمد جعفری مشترکاً به عنوان نفرات دوم شناخته شدند و مختار وفاییو تکتم حسینی در این بخش، رتبه سوم جشنواره را از آن خود کردند. در همین بخش علی جعفری و صفیه بیات شایسته
تقدیر شناخته شدند.
اما در بخش شعر آزاد، زهرا زاهدی به عنوان نفر نخست معرفی شد، حکیم علی‌پور و امان میرزایی مشترکاً دوم شدند و رضا اسدی رتبه سوم را به دست آورد. محمد تاجیک و معصومه موسوی نیز شایسته تقدیر شدند.

همچنین در بخش داستان، سیدعلی موسوی رتبه اول را به دست آورد، فاطمه موسوی دوم شد و وسیمه بادغیسی و صدیقه کاظمی نفرات سوم این بخش شناخته شدند. سهراب سروش غیبی و غلام رسول جعفری نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

در این مراسم همچنین در بخش ویژه فعالان خانه ادبیات افغانستان از زهرا بوستانی و محمد حبیبی تقدیر شد"

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید