حمل اسلحه در روزهای جشن سال نوممنوع!

والی بلخ:
هیچ یک از مقامات حکومتی اجازه حمل اسلحه را در جشن نوروز ندارد.
جشن باستانی و عنعنوی نوروز همه ساله با شکوه و آمادگی های خاصی در شهر مزارشریف تجلیل می گردد.
والی بلخ در پیامی به مناسبت برگزاری نوروز 1391 از تمام مهمانان و شهروندان شهر مزارشریف خواست تا در تامین امنیت جشن نوروز، نیروهای امنیتی این شهر را یاری نموده و وتاکید نمود که به هیچ کس اجازه داده نمی شود تا این جشن را مختل نموده و فضای شهر را به تشنج بکشاند.
والی بلخ همچنان اضافه نمود که به هیچ یک از اراکن و مقامات حکومتی اجازه حمل اسلحه در داخل شهر داده نمی شود.
فرماندهی پولیس بلخ نیز از گماشتن صدها پولیس تازه نفس برای تامین امنیت این جشن خبر می دهد.
شیرجان درانی گفته است که هزاران تن از نیروهای تازه نفس پولیس، اردو،امنیت ملی  و نیروهای سرحدی در تمام ساحات شهر و ولسوالی ها گماشته شده تا از هرگونه اعمال دهشت افگنانه جلو گیری صورت گیرد.
درهمین حال شهروندان و مهمانانی که برای تجلیل ازین روز به مزارشریف آمده اند نیز از عملکرد و تلاش های نیروهای امنیتی سپاسگذاری نموده و خواهان هرچه جدی تری این تلاش ها میگردند.
حاجی فیض محمد که از ولایت کندز برای تجلیل نوروز در کنار دیگر هموطنانش به مزارشریف آمده است می گوید هرچند در مسیر راه  در برابر  پوسته های امنیتی  زیاد معطل می شویم تا تلاشی گردیم اما این تلاشی ها زندگی مارا تامین می کند وی از عملکرد نیروهای امنیتی بلخ ابراز خرسندی نموده می گوید: " وضعیت امنیتی کشور زیاد خوب نیست،اما نیروهای امینی بلخ با این همه خیلی تلاش کرده اند و فضای این شهر را برای تجلیل این روز بزرگ آماده نموده و هیچگونه احساس خطر نمی کنیم."
ولایت بلخ یکی از امن ترین ولایات افغانستان بحساب میاید که درین اواخر در چندین ولسوالی این ولایت نیز فعالیت های شورشیان مشاهده گردیده است.
شهروندان شهر مزار شریف نیز از هرگونه همکاری لازم با نیروهای امنیتی در روزهای نوروز و دیگر روزها وعده داده می گویند،تا وقتی که مردم با نیروهای امنیتی همکاری لازم نمایند این نیروها به تنهایی نمی توانند جلو همه حادثات احتمالی را بگیرند.
سید غلام سخی قلندر یکتن از شهروندان شهر مزارشریف می گوید: " من به عنوان یک شهروند وظیفه دارم تا با دیدن یا شک کردن بالای افراد مشکوک و دهشت افگن،برای نجات جان هموطنانم این موضوع را هرچه سریعتر با نیروهای کشفی و امنیتی در جریان بگذارم."
این شهروندان تاکید می کند که یکی از دلایل بهبود امنیت در ولایت بلخ همکاربودن مردم با نیروهای امنیتی این شهر می باشد.
هرچند طی چند سال اخیر تاهنوز تروریستان موفق به برهم زدن این جشن نشده اند،اما با این هم طالبان ضمن نشر اعلامیه ی که در آن تجلیل  و بزرگداشت از نوروز را حرام اعلام نموده اند،بر برهم زدن این روز نیز تاکید ورزیده اند.
از گزارش هایم در روزنامه عصر نو

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید