قاتلین جنرال داوودو شاه جهان نوری بازداشت شدند!

ریاست امنیت ملی از بازداشت سه فرد کلیدی طالبان و سازمان دهندگان حملات انتحاری در شمال خبر می دهد.
لطف الله مشعل، سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان در نشست خبری امروز گفت که این افراد دو هفته قبل هنگامی که قصد فرار از ولایت تخار به پاکستان را داشتند در ولسوالی جبل سراج ولایت پروان بازداشت شدند.
سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی افزود که در بازجویی های اولیه، این افراد اعتراف کردند که در سازماندهی حمله به جان جنرال داوود داوود قوماندان پولیس زون 303 پامیر در شمال،‌ جنرال شاه جهان نوری قوماندان امنیه تخار،‌ مطلب بیک عضو پارلمان،‌ شیر عرب از قوماندانان جهادی و انجینر محمد عمر والی قندوز دست داشته اند.
مشعل می گوید که این افراد قاری حسن،‌ قاری یاسین و محب الله نام دارند و دانش آموزان یک مدرس دینی در ولایت تخار بوده اند.
در واکنش به قتل های زنجیره ای، پارلمان با متهم کردن مقام های دولتی به بی کفایتی، مقامات ارشد امنیتی را برای توضیحات به مجلس فرا خواندند.
سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی افزود: اين سه تن، سازمان دهنده حملات تروريستى و انتحارى بر سه مقام دولتى و يک عضو پارلمان بودند.
در حمله انتحارى که در ماه جدى سال جارى در مراسم نماز جنازه یکتن از بزرگان قوم در منطقه بیگ آباد شهر تالقان مرکز ولايت تخار رُخ داد، 20 تن به شمول عبدالممطلب بیگ، نماینده مردم تخار در پارلمان کشته شد و بیش از ٥٠ تن زخمی شدند.
جنرال محمد داوود داوود، قوماندان زون ٣٠٣ پامير در شمال و مل پاسوال شاه جهان نورى قوماندان امنيه تخار در حمله انتحارى که در ماه جوزاى امسال در این ولايت صورت گرفت، کشته شدند.
همچنان انجنير محمد عمر، والى قندز در انفجارى که حدود يک و نيم سال قبل در مسجد جامع شهر تالقان به وقوع پيوست، با ١٣ تن جان باخت.
همه اين افراد، از جملخ قوماندانان سابق جهادى مربوط جمعيت اسلامى بودند.
لطف مشعل می گوید که افراد بازداشت شده از شخصی بنام قاری عبدالرحیم از شهر پشاور پاکستان برای انجام حملات انتحاری،‌ دستور گرفته اند.
ریاست امنیت از بازداشت عاملان قتل های زنجیره ای در شمال به عنوان دستاورد بزرگ امنیتی در کشور یاد کرد.
در پی این قتل ها،‌ جبهه گیری های تازه در کشور ایجاد شد و حکومت رییس جمهور کرزی به شدت مورد انتقاد برخی از حلقات سیاسی قرار گرفت.
مردم هم در چندین تظاهرات علیه قتل های زنجیره ای مقامات و مسوولان کشور، پاکستان را متهم درجه یک در سازماندهی این حملات خواندند و خواهان مجازات عاملان آن شدند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید