طرح 15 ماده ای حزب اسلامی برای پروسه صلح

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،پس از آنکه نمایندگان حزب اسلامی در جریان سفرشان به کابل با رئیس جمهور ، برخی چهره های جهادی و مقامات خارجی دیدار و گفتگو کردند ، گفته می شود که این نمایندگان برای تامین صلح در کشور بار دیگر بر تطبیق طرح 15 ماده ای این حزب از سوی دولت افغانستان تاکید کرده اند.
یکی از اعضای این حزب می گوید که در یکی از ماده های این طرح آمده است که نیروهای خارجی مطابق با جدول زمانی باید از افغانستان خارج شده و پس از آن اداره موقت تشکیل شود.
پیش از این شایعاتی مبنی بر توافق حکومت افغانستان بر شریک ساختن این حزب در نظام آینده کشور وجود داشت و گفته می شد که حکومت افغانستان به نمایندگان حزب اسلامی چراغ سبز نشان داده است. اما معاون سخنگوی ریاست جمهوری هر گونه وعده آقای کرزی به اعضای این حزب در حکومت افغانستان را رد کرده میگوید هر تبعه افغانستان می تواند بر بنیاد قانون اساسی کشور در انتخابات آینده کشور سهم گیرد.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که اعضای حزب اسلامی پیش از این نیز چندین بار به کابل سفر کرده و برای حل بحران افغانستان با مقامات حکومتی گفتگو کرده بودند اما این گفتگوها نتیجه مشخصی در بر نداشته است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید