وزارت امور زنان: ویتامینD یگانه دوای محو خشونت علیه زنان!

براساس تحقیقات انجام‌شده کمبود ویتامین D باعث بروز بیماری‌های سرطان، شکر، پیری‌زودرس، افسردگی و در نتیجه باعث افزایش اعتیاد در جامعه می‌شود.
وزارت امور زنان کشور، سیمیناری را تحت عنوان فواید صحی ویتامین d یا اشعه آفتاب با همکاری مشاوریت صحی ریاست جمهوری در تالار مطبوعاتی این وزارت برگزار کرد.
حسن بانو غضنفر، سرپرست وزارت امور زنان که در جمع مهمانان این سمینار صحبت می‌کرد، گفت: ویتامین d یا اشعه آفتاب تاثیرات مثبتی را بالای صحت انسان داشته و باعث جلوگیری و تقویت انسان‌ها در مقابل امراض گوناگون می‌شود.
سرپرست وزارت امور زنان افزود: هدف اصلی این وزارت محو خشونت علیه زنان است و داشتن صحت در تمامی عرصه‌ها به خصوص در امر مبارزه علیه خشونت موثر می‌باشد، به همین لحاظ این وزارت به منظور صحت و توانایی‌های هرچه بیشتر زنان این سیمینار را راه‌اندازی نموده است.
او گفت: با توجه به جنگ‌های چندین ساله در کشور، محو خشونت علیه زنان نیاز به زمان بیشتری دارد و برای ریشه‌کن‌ساختن آن نیاز به آگاهی‌های عامه و همکاری‌های همگانی است.
این در حالی است که داکتر فیض الله کاکر، وزیر مشاور در امور صحی ریاست جمهوری می‌گوید: براساس تحقیقات انجام شده کمبود ویتامین D باعث بروز بیماری‌های سرطان، شکر، پیری زودرس، افسردگی و در نتیجه باعث افزایش اعتیاد در جامعه می‌شود.
به گفته مشاور صحی ریاست جمهوری، منبع دریافت ویتامین d اشعه افتاب بوده، بنائاً می‌توان این پدیده با ارزش را در کشور به آسانی دریافت کرد و بر اساس استندردهای جهانی شدت اشعه آفتاب در کشور ما برای دریافت ویتامین D کفایت‌کننده می‌باشد، اما این رقم در مناطق آلوده کم است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید